تشکیل مجمع خیرین انتقال خون در گلستان
کد خبر: 4092808
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

تشکیل مجمع خیرین انتقال خون در گلستان

مدیر کل انتقال خون گلستان از تشکیل مجمع خیرین انتقال خون در گلستان خبر داد وگفت: در شرایط فعلی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار می‌توان نیاز‌های ضروری انتقال خون را تامین کرد که با مشارکت خیران این کار به راحتی قابل انجام است.

فاطمه محمدی مدیر کل انتقال خون گلستان در جلسه خیرین انتقال خون

به گزارش ایکنا از گلستان، فاطمه محمدی، مدیر کل انتقال خون استان امروز، ۲۶ مهر در مجمع خیرین انتقال خون گفت: نیاز است در حوزه انتقال خون نیز همچون حوزه سلامت، خیران فعال باشند و برای توسعه و تجهیز به یاری انتقال خون بیایند.

محمدی افزود: در حال حاضر انتقال خون در استان فقط ۴ پایگاه فعال با ۲۰ تخت دارد که این امکانات برای تامین نیاز خون استان بسیار اندک است.

محمدی از کمبود سردخانه مخصوص نگهداری پلاسما در استان اشاره کرد و گفت: پلاسما تا دو سال قابل نگهداری است، اما به سبب نداشتن سردخانه پلاسما امکان ذخیره این فرآورده با ارزش را نداریم.

دستیار استاندار گلستان در امور مشارکت‌های مردمی و خیران نیز انتقال خون را نهادی مظلوم دانست که نیازمند توجه خیران است، گفت: در شرایط فعلی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار می‌توان نیاز‌های ضروری انتقال خون را تامین کرد که با مشارکت خیران این کار به راحتی قابل انجام است.

دنکوب گفت: در سه سال گذشته خیران ۲ هزار میلیارد تومان برای انجام کار‌های خیر و عام المنفعه هزینه کرده‌اند.

در جلسه امروز اعضای مجمع خیران انتقال خون مشخص و برای تعیین رئیس، نائب رئیس و بازرس مجمع نیز رای گیری انجام و سه نفر برای این عناوین انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha