بخشی از اغتشاشات اخیر به دلیل فقدان سواد رسانه‌ای است
کد خبر: 4090032
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

بخشی از اغتشاشات اخیر به دلیل فقدان سواد رسانه‌ای است

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به سواد رسانه‌ای و تقویت آن بین جوانان، گفت: بخشی از جمعیتی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند، رفتارشان معلول فقدان سواد رسانه‌ای و عدم ارائه آگاهی و تحلیل مناسب از شرایط توسط رسانه‌ها به جامعه است.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز، ۱۴ مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان که در هفتادوپنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و با حضور اعضای شورا برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ‌های مختلف از جمله جنگ هشت ساله نظامی که دشمن بر این نظام و ملت تحمیل کرد، تحریم‌های شدید اقتصادی، فتنه ۸۸ و فتنه‌گری‌های متعدد دیگر که بعد از انقلاب اسلامی به راه انداخته، همواره رو سفید و سربلند بیرون آمده و خم به ابرو نیاورده و امروز شاهد رویش‌های داخلی و خارجی هستیم.

وی با اشاره به توطئه اخیر دشمنان و اغتشاشات که رخ داد، افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون همه نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرده و اینگونه اقدامات سخیف، در مقابل عظمت این کشور و ملت عددی نیست اما دستگاه قضا باید به تناسب عمل آشوبگران به موضوع ورود و با آنها برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اصلا موضوع بر سر حجاب و بی‌حجابی نیست، گفت: دشمنان اصلی ما آمریکای امپریالیسم و جنایتکار و صهیونیست‌ها هستند، اما این بدان مفهوم نیست با ویروسی که این دشمنان در داخل جامعه پراکنده‌اند به مبارزه برنخیزیم.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب و ترسیم واضح و شفاف شرایط و واقعیت‌های حاکم بر آن گفت: در اتفاقات اخیر عده‌ای احساساتی و هیجانی رفتار کردند که باید تنبیه شوند، یک عده هم فوق هیجانی عمل کردند که شدت برخورد دستگاه قضا با این افراد باید بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان کرد: دسته سوم ابزار دست دشمن بودند و برای آشوب و اغتشاش شهر به شهر می‌رفتند که آنها باید به سزای اعمال خود برسند و در این رابطه دستگاه قضا باید به تناسب عمل اغتشاشگران ورود کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به سواد رسانه‌ای و تقویت آن بین جوانان تصریح کرد: بخشی از جمعیتی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند، رفتارشان معلول فقدان سواد رسانه‌ای و عدم ارائه آگاهی و تحلیل مناسب از شرایط توسط رسانه‌ها به جامعه است از این رو این مهم باید توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha