ضرورت اقامه نماز در ادارات کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4089888
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

ضرورت اقامه نماز در ادارات کهگیلویه‌وبویراحمد

دبیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه‌وبویراحمد در نشست ستاد اقامه نماز در اداره کل بهزیستی استان، گفت: اقامه نماز در ادارات ضروری است.

نشست ستاد اقامه نماز در اداره کل بهزیستی استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام رضا قاسمی، دبیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 13 مهرماه در نشست ستاد اقامه نماز در اداره کل بهزیستی استان، اظهار کرد: با توجه به افزایش آسیب‌ها به‌خصوص آسیب‌های روحی در جامعه، اگر نتوانیم مسائل معنوی و فرهنگی را اولویت قرار دهیم و نسبت به مسائل مرتبط با روح و روان و اخلاق و معرفت بی توجه باشیم قطعا تمامی خدمات و تلاش‌های مادی و مالی نظام بی اثر و بی ارزش خواهند شد.

وی کمک‌های مادی و معنوی و توجه به موضوعات امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای انسانی و شرعی دانست و افزود: باید در حوزه ترویج مسائل دینی و فرهنگی به‌خصوص نماز از تشکیل جلسات صوری که نتیجه ای ندارد، دوری کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اثرات خواندن نماز در ادارات توسط کارکنان، بیان کرد: نماز تنها واجبی است که خداوند لازم کرده و این یک فرصت است برای همه به‌خصوص کارمندان دولت تا بعد از یک خستگی ناشی از کار، در وقت نماز به یک آرامش و شادابی روحی و معنوی دست پیدا کنند و البته نمازی که ما را از منکر باز دارد و شایسته نیست برای انجام ندادن این امر مهر و با ارزش بهانه آورد.

حجت‌الاسلام قاسمی ابراز کرد: اصل دین یعنی حیا و وقتی حیا در جامعه نباشد دیگر هیچ مرزی وجود ندارد و در واقع چیزی برای انسان باقی نمی‌ماند و تمامی مشکلات ذکر شده به‌دلیل وجود همین خلأهای معنوی است.

وی قراردادن پیوست نماز برای تمامی مسائل فرهنگی را الزامی و مهم توصیف کرد و گفت: نزدیک به 30 تا 40 درصد از ارزیابی مدیران در استانداری‌ها توسط ستاد اقامه نماز صورت می‌پذیرد و لازم می‌دانیم مدیران در دستگاه‌های اجرایی برای تمامی مسائل فرهنگی خود حتما پیوست نماز قرار دهند و در تمامی مسائل فرهنگی از ظرفیت عظیم معنوی ستاد اقامه نماز استفاده شود و ما با آغوش باز مشارکت و همکاری را در زمینه مسائل معنوی و فرهنگی را می‌پذیریم و امیدواریم مرحله به مرحله با ستاد اقامه نماز در ارتباط باشند.

همچنین، محمدکریم آریا، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز ترویج مسائل فرهنگی را وظیفه دانست و تصریح کرد: ماهیت کار و خدماتی که سازمان بهزیستی ارائه می‌دهد، لزوم توجه به مسائل فرهنگی را برای ما آشکارتر می‌کند و امیدواریم تعامل مستمر ستاد اقامه نماز با این سازمان برای ارائه راهکارهای اصلاحی به منظور بهره‌برداری بهتر از این موضوعات بسیار مهم و راهگشا باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: همه ما باید نسبت به اجرای صحیح و به‌موقع امور فرهنگی و معنوی دلواپسی داشته باشیم و از ستاد اقامه نماز به‌عنوان متولی اصلی این امر تقاضا داریم از ظرفیت‌های این حوزه برای تعامل و مشارکت سایر دستگاه‌ها که در امر کاهش آسیب و جرایم دخیل هستند، استفاده شود.

انتهای پیام
captcha