راه‌اندازی کاروان از کربلا تا سامرا ویژه شهادت امام حسن عسکری(ع)
کد خبر: 4089849
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

راه‌اندازی کاروان از کربلا تا سامرا ویژه شهادت امام حسن عسکری(ع)

آستان حسینی در عراق برای خدمت به زائران عزادار سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، کاروان از کربلا تا سامرا راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آستان حسینی، این کاروان از کربلا عازم شهر سامرا در جنوب استان صلاح‌الدین در عراق شده است تا خدمات لازم را در مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) به زائران ارائه دهد.

امیر نصرالله، رئیس هیئت اعزامی آستان حسینی به سامرا اظهار کرد: ما در راستای توصیه‌های شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت عراق و تولیت آستان حسینی به سامرا آمده‌ایم تا خدمات ویژه‌ای را به زائران ارائه دهیم و به آستان امام حسن عسکری(ع) در سالروز شهادت آن امام کمک کنیم.

وی افزود: برپایی خیمه‌های مجهز برای زائران، اختصاص کادر تخصصی برای نظافت حرم امامین عسکریین(ع)، تجهیز مهمانخانه حرم با 10 تن مواد غذایی و توزیع آب در میان زائران از جمله این خدمات است.

امیر نصرالله تصریح کرد: خدمات‌دهی تنها منحصر به شهر سامرا نیست؛ بلکه ارائه خدمت به زائرانی که به مرقد «سید محمد» فرزند امام هادی(ع) در این منطقه نیز می‌روند، در دستور کار قرار گرفته است.

امروز، 8 ربیع‌الاول برابر با 13 مهرماه سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) است و زائران و عزاداران زیادی به همین مناسبت در اماکن زیارتی عراق به ویژه در کربلا و سامرا حضور می‌یابند.

انتهای پیام
captcha