ظرفیت‌ مساجد و رسانه‌ها برای جهاد تبیین
کد خبر: 4089821
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
معاون استاندار خراسان‌جنوبی تاکید کرد:

ظرفیت‌ مساجد و رسانه‌ها برای جهاد تبیین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: باید از ظرفیت مساجد، خانه مطبوعات، هیئت‌های ورزشی و حوزه جوانان برای جهاد تبیین استفاده شود.

نشست هم اندیشی جهاد تبیین در محل استانداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته ۱۲ مهرماه در نشست هم اندیشی جهاد تبیین در محل استانداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دشمن در توطئه‌های بسیاری مانند جنگ‌های قومی و قبیله‌ای، ترور، کودتا و جنگ هشت ساله که بر علیه ملت ایران انجام داده بود، به نتیجه نرسید.

وی افزود: دشمنان اعتقاد مردم ایران به ولایت فقیه و اطاعت از وی و شهادت طلبی را مانع پیروزی خود اعلام کردند و اکنون دشمن به این نتیجه رسید تا زمانی که مردم ایران این اعتقادات را داشته باشند، اگر کشورهای جهان با همه تجهیزات در مقابل آنها قرار گیرند، خدشه ای به آنها وارد نخواهد شد.

معاون استاندار خراسان‌‌جنوبی گفت: دشمن بعد از آن در دهه ۷۰ جنگ فرهنگی و رسانه‌ای را در دستور کار خود قرار داد و در دهه ۸۰ هم جنگ هوشمند را برنامه ریزی کرد.

طالبی ادامه داد: در دهه ۹۰ دشمن جنگ ترکیبی را در دستور کار خود قرار داد که حدود هفت مورد آن مانند جنگ رسانه‌ای،  جنگ گروهک‌ها، جنگ الکترونیکی و جنگ فرهنگی در مورد مردم ایران در حال اجراست؛ دشمن با بهره گیری از همه توان خود اعتقادات ملت ایران را نشانه گرفته و اتفاقات روزهای اخیر در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که اگر فوت مهسا امینی اتفاق نمی‌افتاد، دشمن امر دیگری را بهانه می‌کرد تا اقدامات مورد نظر خود را انجام دهد، تصریح کرد: اتفاقات اخیر اگر چه هزینه‌هایی را برای نظام ایجاد کرد اما خالص را از ناخالص جدا کرده و دشمن خواست تا از مطالبه گری مردم به نفع خود استفاده کند.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در اقناع افراد جامعه کوتاهی‌هایی را داشته‌ایم، افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشکده پلیس مطالب بسیار مهمی را بیان کردند و بارها بر موضوع جهاد تبیین تأکید کرده و از آن به عنوان فریضه قطعی و فوری یاد کرده‌اند.

وی با بیان اينکه تمام دستگاه‌های فرهنگی استان باید در زمینه تبیین فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کار کنند، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌های مساجد، خانه مطبوعات، هیئت‌های ورزشی و حوزه جوانان برای جهاد تبیین استفاده شود.

یادآور می‌شود؛ در این جلسه مصوب شد دستگاه‌های فرهنگی از ۱۳ مهر تا ۱۳ آبان که روز مبارزه با استکبار جهانی است، اقدامات مورد نظر در زمینه جهاد تبیین را انجام دهند. 

بر اساس این مصوبات‌، رؤسای دانشگاه‌ها باید متناسب با جامعه هدف خود برنامه‌هایی را برای تبیین منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اجرا کنند. انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر توسط شهرداری بیرجند، بهره گیری از ظرفیت روحانیون مستقر توسط اوقاف، تبلیغات اسلامی و کانون های فرهنگی مساجد برای تبلیغات، بهره گیری از ظرفیت هیئت های مذهبی و علمای اهل سنت هم سو و استفاده از اساتید هنرمند بصیر در این زمینه در آموزش و پرورش از دیگر مصوبات این جلسه است.

همچنین در این جلسه مصوب شد یگان‌های نظامی و انتظامی برنامه‌هایی برای کارکنان و سربازان در زمینه تبیین منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اجرا کنند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با تصویب طرح جامع جهاد تبیین در شورای فرهنگ عمومی آن را برای اجرا به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کند.

محور قرار گرفتن بسیج رسانه برای تولید محتوا جهت انتشار در فضای مجازی از دیگر مصوبات نشست هم اندیشی جهاد تبیین است.

 

انتهای پیام
captcha