آموزش عملی نجات انسان‌ها
کد خبر: 4089584
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

آموزش عملی نجات انسان‌ها

مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: برنامه‌های آموزشی این جمعیت به سمت آموزش‌های مهارتی بیشتر پیش می‌رود و امسال بخش تزریقات و مهارت‌آموزی برای نجات جان انسان‌ها به آموزش‌ها اضافه شده است.

آموزش عملی چگونه یک انسان را نجات دهیم در هلال احمر

نواب شمس‌پور، مدیر کل آموزش عمومی، پایه و همگانی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های آموزشی جدیدی پرداخت که در سال جاری برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد و گفت: تقویت آموزش‌های مهارتی از اهداف برنامه‌های سال جاری است.

وی تشریح کرد: تاکنون در بحث کمک‌های اولیه، مخاطرات و ... مباحث تئوری آموزش داده می‌شد اما رویکرد آموزشی را تغییر دادیم و این آموزش‌ها را به سمت یادگیری مهارتی برده‌ایم. برای مثال آموزش مواجهه با مخاطرات از هشت ساعت به 12 ساعت ارتقا داده شده و چهار ساعت مهارت عملی به این آموزش‌ها اضافه شده است.

شمس‌پور با اشاره به اینکه بخشی از آموزش عملی در مواجهه با مخاطرات آموزش اسکان اضطراری است، گفت: یکی از مشکلاتی که بعد از حوادث و سوانح بروز می‌کند این است که مردم نمی‌دانند کجا باید ساکن شوند و پس از زلزله یا سیل در مناطقی ساکن می‌شوند که برای آنها خطرناک است.

وی ادامه داد: از دیگر مسائل مهمی که امسال به آموزش‌ها افزوده شده آموزش نحوه شناسایی مناطق پرخطر خانه و محله است که افراد به صورت عملی این مسئله را یاد می‌گیرند. نحوه خاموش کردن آتش، نحوه تخلیه اضطراری و خارج شدن از ساختمان در هنگام بروز سیل، زلزله، آتش سوزی و ... نیز از دیگر مباحث آموزشی است که به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.  

مدیر کل آموزش عمومی، پایه و همگانی جمعیت هلال احمر در خصوص آموزش‌های کمک‌های اولیه نیز گفت: آموزش تزریقات به آموزش‌های کمک‌های اولیه اضافه شده است تا کمک‌های اولیه را با ارتقای آموزش‌های مهارتی به سمت فوریت‌های پزشکی ببریم. با این ارتقای مهارتی افراد آموزش دیده علاوه بر اینکه یاد می‌گیرند چگونه با انواع زخم‌ها، خونریزی‌ها، شکستگی‌ها و ... مواجه شوند، در شرایط اضطرار قدرت عملی بیشتری خواهند داشت تا به صورت عملی افراد آسیب دیده را نجات دهند.

انتهای پیام
captcha