محکومیت اسلام‌ستیزی چهره راست افراطی در فرانسه
کد خبر: 4089401
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

محکومیت اسلام‌ستیزی چهره راست افراطی در فرانسه

اظهارات پاتریک گاردان، چهره راست افراطی فرانسه در یک برنامه تلویزیونی مبنی حمایت از تروریست عامل کشتار مسلمانان نیوزلند و نابودی مسلمانان در فرانسه، واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی فرانسه برانگیخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پاتریک گاردان فعال راست افراطی فرانسه در یک برنامه تلویزیونی با حمایت از تروریست عامل کشتار مسلمانان در نیوزلند، خواستار نابودی مسلمانان فرانسه به منظور مقابله با اسلامی کردن این کشور شد. فعالان شبکه‌های اجتماعی این اظهارات را به شدت محکوم کرده‌اند.

پاتریک گاردان، فعال راست افراطی این اظهارات را در جریان اجرای برنامه "TPMB"  بیان کرد که از شبکه فرانسوی "C8" پخش می‌شود. وی در این برنامه به صراحت عنوان کرد که هیچ مشکلی در مورد حمله تروریستی نیوزلند نمی‌بیند.

گاردان  تصریح کرد: او «با اسلام به عنوان یک دین و قرآن (مقدس) به عنوان یک کتاب آسمانی مشکل واقعی دارد».

وی با مقایسه حملات تروریستی سال 2015 در پاریس که 137 نفر را قربانی کرد و حملات تروریستی به مسجدی در نیوزلند که 49 نمازگزار مسلمان را قربانی خود ساخت، خطاب به آن دسته که این حملات را محکوم کرده‌اند گفت: ما نمی‌توانیم بقیه را برای کاری محکوم کنیم که خود در قبال دیگران انجام می‌دهیم. «خدا را شکر» زیرا فرانسه هنوز دارای یک جامعه یهودی است و علی‌رغم تلاش برخی، به طور کامل اسلامی نشده است.

این اظهارات با واکنش گسترده فعالان شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. این فعالان پرسیده‌اند: اگر یک مسلمان  این‌گونه درباره مسیحیان سخن بگوید، رفتار چگونه خواهد بود؟ آیا بازهم یک برنامه تلویزیونی از یک کانال فرانسوی از وی میزبانی خواهد کرد تا اظهارات خود را به صراحت بیان کند؟

نبیل بودی یک  وکیل دادگستری در صفحه شخصی خود در شبکه توییتر در واکنش به این اظهارات، نوشته است: بسیاری از موکلان او به دلیل بیان اظهاراتی بسیاری کمتر از تصریحات گاردان، به دادگاه کشیده شده و محکوم شده‌اند. وی مسلمان بودن موکلان خود را دلیل این واکنش‌ها معرفی کرده است.  

فائزه بن محمد، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی نیز در واکنش به این اظهارات گفته است: سخنان گاردان نتیجه تبلیغاتی است که در تمام رسانه‌های راست افراطی به شدت تبلیغ می‌شود. به گفته وی این سخنان اسلام‌هراسی را عادی ساخته و به شدت در حال افزایش است.  

انتهای پیام
captcha