افزایش 50 درصدی درآمد موقوفات رشت
کد خبر: 4087779
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

افزایش 50 درصدی درآمد موقوفات رشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با بیان اینکه درآمد بقاع متبرکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 50 درصدی و همچنین درآمد موقوفات نیز افزایش 20 درصدی داشته، گفت: وقف‌های جدید باید با توجه به نیاز روز انجام شود.

افزایش 50 درصدی درآمد موقوفات گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس نیک‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت امروز، دوم مهرماه همزمان با آغاز دهه وقف در نشست با خبرنگاران که در اداره اوقاف رشت برگزار شد، ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر با اشاره به آغاز دهه وقف، اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال 1170 موقوفه در سامانه ثبت شده که از این تعداد 438 موقوفه دارای درآمد است، همچنین در شهرستان رشت 5238 رقبه داریم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت‌ گرفته در خصوص سنددار کردن موقوفات، افزود: با اقدامات حقوقی در تلاش هستیم با ثبت موقوفات از تعرض افراد جلوگیری کنیم در همین راستا سال گذشته 114 سند موقوفات دریافت شد اما امسال تاکنون 60 سند موقوفات اخذ شده و 30 سند موقوفه هم در مرحله پایانی اخذ سند از سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دارد.

رئیس اوقاف رشت با اشاره به طرح‌های مناسبتی برگزار شده اوقاف در نیمه نخست امسال، گفت: اجرای طرح آرامش بهاری در 23 بقعه، اجرای طرح ضیافت الهی در 80 بقعه متبرکه، اجرای طرح نشاط معنوی در 21 بقعه شهرستان، اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 102 بقعه متبرکه از جمله طرح‌های ابلاغی سازمان اوقاف بوده، در شهرستان رشت به اجرا درآمده است. در ایام ماه مبارک رمضان حدود 460 میلیون ریال نیت ختم قرآن داشتیم.

نیک‌خواه با تاکید بر اینکه وقف‌های جدید باید با توجه به نیاز روز نظیر ازدواج جوانان و سایر امور اجتماعی انجام شود، بیان کرد: ثبت وقف جدید مثل گذشته نیست لذا باید به سمت بهره‌وری موقوفات با توجه به کاهش وقف‌های جدید برویم.

وی با بیان اینکه درآمد بقاع متبرکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 50 درصدی و همچنین درآمد موقوفات نیز افزایش 20 درصدی داشته، گفت: 219 بقعه متبرکه در شهرستان رشت داریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اجرای طرح مهر تحصیلی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا 85 بسته فرهنگی لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند شهرستان توزیع می‌شود که ارزش هر بسته 500 هزار تومان می‌باشد.

نیک‌خواه با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن به میزبانی شهرستان رشت، گفت: رشت در بحث مسابقات قرآن میزبان 8 شهرستان با حضور 450 متسابق بود که 280 نفر آنان از شهرستان رشت شرکت ثبت‌نام بودند که سرانجام 25 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در سطح شهرستان، بیان کرد: توسعه حرم فاطمه اخری(س)، توسعه بقعه متبرکه سلیمانداراب و سیدشریف جاده جیرده در دستور کار قرار دارد و اولویت با اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام است.

رئیس اداره اوقاف رشت با اشاره به روزشمار دهه وقف، گفت: غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا و نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری نشست تخصصی وقف، ویزیت رایگان، آیین عطرافشانی و غبار روبی حرم مطهر خواهر امام رضا(ع)، برپایی نمایشگاه وقف، افتتاح موقوفه امامزاده هاشم، توزیع بسته‌های معیشتی و مهر تحصیلی، برپایی خیمه معرفت در بقعه امامزاده هاشم، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری مسابقه ویژه کارکنان اوقاف، برگزاری نشست‌های بصیرتی، تجلیل از مدافعان سلامت بیمارستان رازی رشت و نشست با متولیان و امامان جماعت بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در دهه وقف است.

انتهای پیام
captcha