پاسخگویی به شبهات؛ اصل اساسی در روشن کردن ذهن جوانان
کد خبر: 4087460
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

پاسخگویی به شبهات؛ اصل اساسی در روشن کردن ذهن جوانان

امام جمعه موقت بیرجند گفت: راه برطرف کردن نقطه سیاهی که دشمن در فکر و ذهن جوان ایجاده کرده این است که عده‌ای تلاش کنند پاسخگوی شبهات باشند و در جامعه روشنگری کنند.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز یکم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) اظهار کرد: دشمن هر روز از مواضع استعمارگرانه و ستمکارانه خود عقب می‌کشد ولی مانند مار زخمی درصدد زهر ریختن به این ملت قهرمان است لذا هر روز بر شیوه‌های مقابله خود می‌افزاید و امروز بیشترین هجمه را بر جنگ رسانه‌ای متمرکز کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در دنیا حدود ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است که ۱۱۵ ماهواره فضای ایران اسلامی را پوشش می‌دهد و حیرت‌آور است که ۲۶۰ کانال فارسی زبان برای ایران برنامه پخش می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه این شبکه‌ها توسط دولت‌های آمریکا، انگلیس، اسرائیل، آلمان و اخیرا ترکیه تامین می‌شوند و به‌طور رایگان برای ملت ایران پخش برنامه دارند در حالی که در کشور خودشان از مردم حق عضویت می‌گیرند؛ این افراد سخاوتمندانه برای مردم ایران برنامه به زبان فارسی پخش می‌کنند اما نتیجه این لجن‌پراکنی شبکه‌های ماهواره‌ای چه می‌شود و نقطه مقابل این برنامه‌ها چه کسانی هستند.

مشرفی ادامه داد: عده‌ای باید مشت دشمن را باز کنند و اگر این اتفاق افتاد فکر زلال جوان برای فراگیری، پیشرفت، تولید، ابتکار و سایر فعالیت‌های سالم و سازنده، صاف و زلال می‌ماند اما اگر پاسخ داده نشود، تاثیر منفی خواهد گذاشت.

خطیب جمعه بیرجند گفت: شبهه‌های زیاد و حجم عظیم تبلیغات دشمن بر ذهن نوجوان و جوان تاثیرگذار است و از او فردی می‌سازد که نسبت به حقایق دچار تضاد می‌شود.

وی یادآور شد: خانواده‌ها، مدرسه، صدا و سیما، حوزه علمیه و همه نهادهای فرهنگی و آحاد این ملت غیور که دشمن را در جنگ‌های مختلف شکست داده‌اند در این عرصه باید به میدان بیایند و مشت تزویر دشمن را باز کرده و جوانان را از چتر تهدیدات دشمن نجات دهند.

مشرفی افزود: در جریانات اخیر افرادی ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و نتوانند حق را از ناحق و سره را از ناسره تشخیص دهند لذا بی‌خبر، با نقشه دشمن در اغتشاشات همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه راهبرد جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری تدوین شده است گفت: دشمنان بدانند این ملت، ملت امام حسین (ع) و شهادت است و این کشور پر از سردار سلیمانی‌هاست لذا از این ملت تودهنی محکمی خواهند خورد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: ممکن است عده‌ای به‌صورت نسنجیده قدم در راهی بگذارند که دشمن می‌خواهد، دشمنانی که دستشان به خون هموطنان و سایر مظلومان آغشته است.

وی افزود: امروز بعد از گذشت چند روز از اتفاقات در شهرهای مختلف کشور نقش دشمن در پشت این صحنه‌ها روشن شده است، همان دشمنی که با ایادی خود قرآن کریم و خانه امن الهی را به آتش می‌کشد و چادر از سر ملت شهید داده می‌کشد؛ وقتی این اتفاقات رقم می‌خورد افرادی باید به خود آمده باشند که شرایط، شرایط فتنه است.

وی گفت: به کوری چشم دشمنان و بدخواهان بعد از سه سال، راهپیمایی اربعین با شکوه‌تر از همیشه برگزار شد و صمیمانه‌ترین قدردانی و تشکر را از مردم خونگرم و دوست‌داشتنی عراق به خاطر میزبانی خالصانه آنها داریم.

خطیب جمعه بیرجند افزود: از همه دست‌اندرکاران برگزاری این راهپیمایی از جمله نیروی انتظامی در تسهیل گذرنامه‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی و تدابیر و تسهیلات ویژه دولت که باعث رونق‌بخشی بیش از پیش به این حرکت عظیم حسینی شد و دشمنان را پریشان کرد، قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این حرکت عظیم به سوی عَلَم هدایت امام حسین (ع) چراغ هدایتی برای زندگی همه ما حول محور شعار جاودانه آن حضرت است.

انتهای پیام
captcha