مردم عمود خیمه انقلاب هستند
کد خبر: 4085642
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

مردم عمود خیمه انقلاب هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) گفت: بار عظیم انقلاب روی دوش مردم است درواقع این مردم عمود خیمه انقلاب هستند، بنابراین به خوبی از عهده کارهای اربعینی برمی‌آیند و تجربه‌های هر ساله آن‌ها نیز راهگشای سال آینده می‌شود.

امام جمعه قزوین در کربلا

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) درباره خدمت‌رسانی موکب‌های عراقی و ایرانی اظهار کرد: مشخص است این موکب‌ها از قطره‌قطره تجربیات سال‌های پیشین به نحو احسن استفاده کرده‌اند، زیرا افزایش جمعیت زوار نه تنها تبدیل به بحران نشده، بلکه تبدیل به فرصتی برای خدمت‌رسانی بیشتر شده است، امیدواریم سال‌های آینده هم این شکوه، عظمت، تعالی و استفاده از تجارب به نحو احسن دیده شود.

امام جمعه قزوین درخصوص حجم جمعیت حاضر در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بیان کرد: جمعیتی که امسال دیدیم قابل مقایسه با سال‌های قبل از کرونا نیست، کاملاً مشخص است که جمعیت نسبت به سال‌های پیش از کرونا بیشتر شده است و این مهم جای شکر دارد.

وی بیان کرد: از نظر خدمات موکب‌ها نیز عزیزان موکب‌دار ایرانی و برادران عزیز و گرانقدر عراقی زیر ساخت‌های خوبی را فراهم کرده‌اند، تجربیاتی که از گذشته داشته‌اند را جمع‌آوری کرده‌اند، در راستای امکانات رفاهی، تغذیه‌ای و امثال آن نیز گام‌های بلندی برداشته‌اند، معلوم می‌شود این عزیزان نیز با سرعت متناسب با رشد جمعیت اربعین رشد کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین درباره شعار اربعین سال جاری خاطرنشان کرد: مطابق رهنمود رهبر فرزانه انقلاب، مهم‌ترین شعار اربعین حفظ کرامت ملت‌ها و مشارکت‌کنندگان در این حماسه جهانی است، یعنی عزیزان گرانقدر عراقی ما به خوبی می‌بینند که مردم ایران چقدر برای آن‌ها احترام قائل هستند، ایرانی‌ها هم مشاهده می‌کنند که عزیزان عراقی خودشان را خادم زوّار امام حسین (ع) می‌دانند.

باب‌الحسین؛ دروازه محبت اهل‌بیت (ع) 

وی تأکید کرد: این‌ها دروازه‌های ورودی اسلام است، به اعتقاد بنده باب‌الحسین باب پرترافیکی است که افراد به عشق امام حسین (ع) از آن باب از هر عالمی به سمت دین و قرآن حرکت می‌کنند، به ولایت و حب امام حسین (ع) و ولایت امیرالمؤمنین (ع)، رسالت پیغمبر (ص)، نبوت رسول خدا (ص)، حقانیت وحی و قرآن از باب‌الحسین می‌توان رسید.

وی در پیامی به موکب‌داران عنوان کرد: حقیقتاً باید دست موکب‌داران را بوسید و برای آن‌ها احترام ویژه‌ای قائل شد، ما به حال این عزیزان غبطه می‌خوریم، ما چند روزی به پیاده‌روی اربعین می‌آییم و بر می‌گردیم، اما این عزیزان مدت‌ها قبل از اینکه مردم حرکت کنند، برای تهیه زیرساخت‌ها، برگزاری جلسات تلاش و کوشش‌های مجاهدانه‌ای می‌کنند و زمینه خدمت را فراهم می‌کنند، موقعی که ما بر می‌گردیم آن‌ها باز باید کارهایی انجام دهند و سپس برگردند، این حال و هوای موکب‌داران ایرانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: موکب‌داران عراقی هم مدت‌ها قبل چشم به راه مهمانانی هستند که زوّار اباعبدالله الحسین (ع) هستند، وقتی که این مهمانان از راه می‌رسند این موکب‌داران گرانقدر حتی استراحت هم نمی‌کنند، حتی موکب‌های غیررسمی نیز همین‌گونه‌اند، تمام شبانه‌روز در حال تلاش و کوشش برای زوار هستند، اصلاً مشخص نیست این‌ها چه زمانی به خواب، خوراک و استراحت خود می‌رسند.

وی گفت: موکب‌دارانی که خیمه زده‌اند و بساط پذیرایی دارند، کارشان بسیار سنگین است، اگر محبت امام حسین (ع) نباشد کسی نمی‌تواند این کارها را انجام دهد، این بار سنگین روی دوش مردم است و الحمدالله اینقدر خوب و شایسته کارها پیش می‌رود.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: مردم قوام انقلاب و قوام حرکت و جامعه هستند، این بار عظیم روی دوش مردم است، این مردم عمود خیمه انقلاب هستند، بنابراین به خوبی از عهده کارهای اربعینی برمی‌آیند و تجربه‌های هر ساله آن‌ها نیز راهگشای سال آینده می‌شود، خداوند در آیه ۶۹ سوره مبارکه عنکبوت می‌فرماید «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ» یعنی آنان که در راه خدا با جان و مال جهد و کوشش کردند محققاً آن‌ها را به راه‌های معرفت و لطف خویش هدایت می‌کنیم و همیشه خدا یار نیکوکاران است.

انتهای پیام
captcha