روز اربعین کجا خون بدهیم
کد خبر: 4084933
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

روز اربعین کجا خون بدهیم

پویش نذر خون در روز اربعین حسینی نیز اجرا می‌شود و تهرانی‌ها می‌توانند در هشت مرکز خون اهدا کنند.

8 مرکز اهدای خون روز اربعین فعال است

به گزارش ایکنا، پویش نذر  اهدای خون چند سالی است که در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود و مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است. این استقبال در برخی از سال‌ها به حدی زیاد بود که موجب شد نوبت‌دهی اینترنتی راه‌اندازی و به افرادی که نذر خون دارند و یا در روزهای تاسوعا و عاشورا می‌خواهند خون اهدا کنند نوبت اهدای خون در روزهای بعد داده شود. 

البته مسئولان سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه خون و محصولات خونی ماندگاری کمی دارند و اهدای خون باید به صورت مستمر در طول سال انجام شود، از مردم خواسته‌اند که اهدای خون را به روزهای دیگر سال نیز تسری دهند. بر همین اساس نیز طرح نذر خون در ماه‌های محرم و صفر اجرا می‌شود. بر همین اساس امسال چهار مرکز ثابت و چهار مرکز سیار اهدای خون در روز شنبه ۲۶ شهریور همزمان با اربعین حسینی در استان تهران فعال هستند.

نشانی و زمان دریافت خون اهدایی

مرکز جامع وصال شیرازی از ساعت هشت تا ۲۰:۳۰ و همچنین مراکز تهرانپارس، ستاری و شهر ری از ساعت هشت تا 17 میزبان داوطلبان اهدای خون خواهند بود. چهار مرکز سیار اهدای خون نیز در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی مستقر خواهند شد که دو مرکز آن در ابتدای مسیر و به ترتیب مقابل مسجد ابوالحسن به نشانی خیابان هفده شهریور، کمی بالاتر از پل آهنگ و مسجد سلمان واقع در خیابان هفده شهریور، بالاتر از میدان خراسان قرار دارد و همچنین دو مرکز دیگر، مقابل اداره امور شعب بانک ملی در خیابان فدائیان اسلام و همچنین در هنرستان امام علی(ع) واقع در خیابان فدائیان اسلام، جنب مجتمع ورزشی قمر بنی هاشم(ع) مستقر خواهند بود که این مراکز، از ساعت ۹ تا پایان مراسم به فعالیت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha