مادر شهیدان باباخاص آسمانی شد
کد خبر: 4084804
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

مادر شهیدان باباخاص آسمانی شد

مادر شهیدان باباخاص دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش ایکنا، آفتاب بیگ امیری مادر شهیدان والامقام حیدر و عبدالغنی باباخاص دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این مادر ایثارگر روز گذشته شنبه 19 شهریور با حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان پاوه برگزار شد و پیکر مرحومه آفتاب بیگ امیری پس از ادای نماز در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید عبدالغنی باباخاص فرزند محمد علی در یک خانواده مذهبی و متدین در سال 1328 در شهر پاوه دیده به جهان گشود. وی انسانی خوش‌خلق بود و با توجه به عشق و علاقه‌ای که به اسلام و انقلاب اسلامی ایران داشت از بودجه شخصی خود اقدام به خرید اسلحه کرد تا به پاسداری از مرز و بوم خود بپردازد. شهید باباخاص خدمتگزار آموزش و پرورش پاوه بود هنگامی که شهر پاوه در حماسه 26 مرداد سال 1358 به محاصره افراد ضد انقلاب درآمد ایشان رشادت‌های شایانی را از خود نشان داد و در بیمارستان قدس پاوه به منظور جلوگیری از پیشروی نیروهای منحله حزب دمکرات به دفاع پرداخت او تا آخرین فشنگ دفاع کرد و بالاخره بعد از سقوط بیمارستان و پیشروی نیروهای منحله حزب دمکرات در تاریخ 26 مرداد 1358 به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به آرزوی دیرینه خود رسید.

شهید «حیدر باباخاص» نیز در جریان مأموریت در جاده پاوه جوانرود در سال ۱۳۶۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن تسلیت سه مقام استان

در پی درگذشت این مادر شهید، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پیامی درگذشت مادر شهیدان والامقام عبدالغنی و حیدر باباخاص را به شرح زیر تسلیت گفتند.

"انالله و انا الیه راجعون"
خانواده محترم شهیدان والامقام عبدالغنی و حیدر باباخاص

عروج بانوی مجاهدپرور، حاجیه خانم آفتاب بیگ امیری از نمونه‌های بارز صبر و ایثار و مادر شهیدان والامقام عبدالغنی و حیدر باباخاص موجب تالم و تاسف فراوان شد.

بی‌شک همت و تلاش آن بانوی عزیز در تربیت فرزندانی مومن، انقلابی و ولایتمدار که با مجاهدت کم‌نظیر خویش پرچم جهاد و شهادت را در صراط مستقیم الهی و در دفاع از انقلاب و میهن اسلامی به اهتزاز درآوردند برای همیشه ماندگار خواهد بود.

اینجانبان ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم شهیدان معظم باباخاص و مردم گرانقدر استان، از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه مغفوره علو درجات عالیه و برای بازماندگان اجر و پاداش الهی را مسئلت می‌کنیم.

مصطفی علما - نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه کرمانشاه

بهمن امیری مقدم - استاندار کرمانشاه

خسرو شهیدی - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه

انتهای پیام
captcha