حفظ کیفیت و رعایت استاندارد‌های آموزشی در کالج المصطفی
کد خبر: 4083785
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
رئیس جامعةالمصطفی بیان کرد:

حفظ کیفیت و رعایت استاندارد‌های آموزشی در کالج المصطفی

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه بر حفظ کیفیت و رعایت استاندارد‌های آموزشی در کالج المصطفی تأکید و ارزیابی کیفیت آموزشی مراکز را جزو برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در سفر به آفریقا

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی در ادامه سفر خود به برخی از کشور‌های آفریقایی، سه‌شنبه ۱۵ شهریور، از کالج اسلامی المصطفی در اوگاندا بازدید و ضمن تشکر از زحمات کارکنان این کالج، خدمات علمی و آموزشی جامعةالمصطفی را منحصر در یک ملیت و منطقه ندانست و آن را در خدمت رشد علمی ملیت‌های مختلف عنوان کرد.

وی افزود: گرچه عمده فعالیت المصطفی در حوزه علوم اسلامی، انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی است، اما با توجه فرصت‌های موجود در مناطق مختلف در رشته‌های دیگر نیز قابل توسعه است. توجه به علوم انسانی در المصطفی به دلیل جایگاه آن در تمدن‌سازی و سبک زندگی است و مهارت‌های شغلی و آموزش‌های کاربردی نیز در این مجموعه دنبال می‌شود. در مرکز جامعةالمصطفی بیش از ۱۷۰ رشته در مقاطع مختلف تا دکتری ارائه می‌شود.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، توجه به شاخص‌های کیفی استادان را جزو محور‌های اصلی استاندارد آموزشی برشمرد و ادامه داد: با توجه به وجود زیرساخت آموزش مجازی در کالج، این بخش نیز باید در ادامه با استفاده از تجربه دانشگاه مجازی ایران، مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این بازدید، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی در جمع دانشجویان کالج حضور یافت و طی سخنانی، به بیان نکاتی درباره جایگاه علم، عالم و مراکز علمی در تمدن اسلامی پرداخت.

وی، علم‌آموزی را بر مسلمانان فرض خواند و گفت: فراگیری علم زمان نمی‌شناسد و علم است که اقتدار و قدرت ایجاد می‌کند. بر اساس چنین نگاهی، تمدنی به وسعت سال‌های متمادی در میان مسلمانان شکل گرفت و این اقتدار در دست آن‌ها قرار گرفت. انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) احیای تمدن اسلامی و عظمت امت اسلامی را هدف قرار داده و در این راستا رشد علمی جوامع اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمدن جدید اسلامی یک تمدن انسانی با تکیه بر ارزش‌های انسانی از جمله اخلاق، عدالت و ... است. در جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های عمده‌ای پس از انقلاب اسلامی علی رغم همه مشکلاتی که در برابر این حرکت وجود داشت، صورت گرفت. این پیشرفت‌ها مربوط به همه مسلمانان و برخاسته از فرهنگ اسلامی است.

رئیس جامعةالمصطفی، راز پیشرفت امت اسلامی را اتحاد دانست و گفت: آسیب‌زنندگان به انقلاب اسلامی به عظمت اسلامی و احیای تمدن اسلامی آسیب می‌زنند. جامعة المصطفی افتخار دارد که در مسیر تربیت انسان‌های دانشمند قدم برمی‌دارد. این دانشگاه به خود شما تعلق دارد و همکاران المصطفی خدمتگزاران شما هستند.

در پایان این بازدید، کارگاه‌های مهارت‌های کاربردی در حوزه برق، خیاطی، آشپزی و مکانیک، آزمایشگاه علمی ویژه دانشجویان تربیت معلم در حوزه‌های فیزیک، شیمی و زیست شناسی و انتشارات کالج توسط رئیس جامعةالمصطفی رسماً افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha