آمادگی راه‌اندازی دوره‌های کوتاه‌مدت برای دانشجویان بنگلادشی را داریم
کد خبر: 4083780
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
قائم‌مقام جامعةالمصطفی:

آمادگی راه‌اندازی دوره‌های کوتاه‌مدت برای دانشجویان بنگلادشی را داریم

قائم‌مقام جامعةالمصطفی العالمیه گفت: جامعةالمصطفی آمادگی دارد ناظر به نیاز‌های منطقه‌ای بنگلادش دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای دانش‌پژوهان بنگلادشی برگزار کند.

بازدید گوسال اعظم ساکر،سفیر بنگلادش از المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید خالق‌پور، قائم‌مقام جامعةالمصطفی العالمیه امروز، ۱۵ شهریور در دیدار، گوسال اعظم سارکر، سفیر بنگلادش در ایران، گزارشی از فعالیت‌های علمی آموزشی جامعه المصطفی در عرصه بین‌الملل ارائه کرد و افزود: جامعة‌المصطفی ضمن برگزاری ۱۴۷ رشته و مقطع در حوزه‌های مختلف دانشی اعم از علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی، میزبان دانش‌آموختگانی از ۱۳۰ ملیت جهان است.

وی به برنامه‌های المصطفی در توسعه رشته‌های تحصیلی ناظر به نیاز‌ها و تقاضا‌ها اشاره کرد و گفت: المصطفی آمادگی دارد تا با همکاری دانشگاه‌های کشور بنگلادش، رشته‌های متنوع علوم انسانی و اسلامی را به‌صورت مشترک برگزار کند.

قائم‌مقام جامعةالمصطفی توسعه آموزش‌های مهارتی مبتنی بر نیاز جوامع را از رویکرد‌های نوین جامعه المصطفی برشمرد و اذعان کرد: المصطفی در کنار بهره‌گیری از دانش‌های بشری و علوم جدید، علوم انسانی را مبتنی بر نگاه‌های اسلامی ارائه می‌کند.

وی، میزبانی جامعةالمصطفی از دانش‌پژوهان پیروان تمام ادیان و مذاهب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: جامعةالمصطفی العالمیة آمادگی دارد تا با همکاری دولت و سفارت بنگلادش در ایران، دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی را برای شخصیت‌های علمی و فرهنگی این کشور برگزار و بسته‌ای معرفتی و شناختی را ناظر به موضوعات درخواستی ارائه کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق‌پور بر اهمیت تقویت همکاری جامعةالمصطفی با مجموعه‌های دانشگاهی بنگلادش تأکید کرد و ادامه داد: امیدواریم با همکاری دانشگاه‌های بنگلادش و بهره‌گیری از اساتید بومی این کشور، رشته‌های تخصصی متناسب با نیاز‌های جامعه بنگلادش را به‌صورت مشترک و با هدف ارتقاء سطح دانش راه‌اندازی کنیم.

قائم‌مقام جامعةالمصطفی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های دانشگاهی جهان ارائه و بیان کرد: جامعةالمصطفی علاوه بر آموزش حضوری، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، دوره‌های آموزش مجازی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان این‌که ظرفیت دانش‌پژوهان بنگلادشی جامعةالصطفی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تدریس بسیار بالاست، تصریح کرد: تقویت توریسم علمی ـ فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، از جمله موضوعاتی است که می‌توان به‌صورت مشترک پیگیری کرد.

قائم مقام رئیس جامعةالمصطفی اذعان کرد: دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی با توجه به بنیه علمی بالایشان می‌توانند استادان خوبی برای رشته‌های متناظر دانشگاه‌های بنگلادش بوده و در ارتقاء و افزایش توان علمی کشورشان نقش مؤثری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور تأکید کرد: جامعةالمصطفی العالمیه آمادگی دارد تا مبتنی بر عقد تفاهم‌نامه همکاری و با مشارکت دانشگاه‌های بنگلادش، نیرو‌های عالم، متدین، کاردان و متخلق به اخلاق اسلامی را تربیت کند.

سپس، گوسال اعظم سارکار، سفیر بنگلادش در ایران با ابراز خوشحالی از حضور در جامعةالمصطفی و آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مجموعه، گفت: بنگلادش در جنوب آسیا و ایران در منطقه خاورمیانه واقع شده‌اند، با این وجود در طول قرن‌ها، ارتباطات فرهنگی، تاریخی و حتی هنری میان دو کشور برقرار بوده و امروز این تعاملات به زمینه‌های آموزشی، تکنولوژی، تحقیقات و نوآوری نیز تسری یافته است.

وی همچنین به علاقه‌مندی متقاضیان بنگلادشی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایرانی به ویژه المصطفی اشاره کرد و افزود: تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان بنگلادشی امروز در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های برتر ایران مشغول به تحصیل هستند که امیدوارم در این نهاد علمی ارزشمند نیز حضور داشته باشند.

انتهای پیام
captcha