دانشگاه؛ پایه‌ تحقق تمدن نوین اسلامی در جامعه
کد خبر: 4082885
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بیان کرد:

دانشگاه؛ پایه‌ تحقق تمدن نوین اسلامی در جامعه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان‌ اینکه دانشگاه‌ها پایه‌های تحقق تمدن نوین اسلامی هستند، تصریح کرد: ما باید تمدن نوین اسلامی را که پایه‌های آن را ایجاد کردیم، تحقق دهیم که در این راستا دانشکاه نقش اساسی را برعهده دارد.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در آئین تکریم و معارفه رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های استان گلستان گفت: دانشگاه‌ها زمینه تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌کنند و به همین دلیل از نقش تاثیرگذار دانشگاهیان نباید غافل شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان‌ اینکه تاسیس دانشگاه‌ها یکی از محصولات نظام  فکری و تمدن غرب بود، افزود: امروزه آنچه به معنای مهاجرت نخبگان از کشور صورت می‌گیرد معنای مهاجرت به آن به تلقی نمی‌شود بلکه به معنی خروج نخبگان از کشور است زیرا مهاجر به کسی گفته می‌شود که از زشتی‌ها به خوبی ها مهاجرت می‌کند و این مصداق در مبانی قرآن وارد شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری گفت: تمام مشکلات کشور و مسیر تحول را باید بر‌اساس این بیانیه برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان‌اینکه دانشگاه‌ها نقش مهمی در تحقق تمدن نوین اسلامی و دانشگاه تمدن‌ساز دارند، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، شاهد هستیم که دانشگاه‌ها در تمامی عرصه‌های علم و فناوری فعال است و خوش می‌درخشد که این حاصل تلاش همه مجموعه دانشگاه‌ها است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری یکی از محورهای اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب را بحث تمدن‌سازی مورد تاکید قرار داده است، افزود: ما باید تمدن نوین اسلامی را که پایه‌های آن را ایجاد کردیم تحقق دهیم و یکی از مسائلی که در تحقق این تمدن نقش اساسی دارد و خواهد داشت دانشگاه است.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان‌اینکه خیلی از محصولات را در حوزه‌های مختلف نانو، بیوتکنولوژی داریم صادر می‌کنیم، افزود: در شاخص‌های دانشگاه تمدن‌ساز گام‌هایی را برداشتیم اما کافی نیست و دانشگاه‌ها باید یک گام‌های جدیدی را برای مسیر تحول و گام دوم بردارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان‌اینکه با تلاش‌های فراوان هنوز موفق به اسلامی شدن دانشگاه نشدیم، افزود: دانشگاه‌های ما می‌تواند دانایی محور و جامعه محور باشد و براسای شاخص‌های تولید، فناوری و نوآوری و خلاقیت باشد.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه رهبری بارها از تفکرات دانشگاه‌ها و حوزه در جهت توسعه کشور حمایت کردند، افزود: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری بارها برآن تاکید داشتند بحث علمی و اسلامی شدن دانشگاه‌هاست لذا ایشان از دانشجویان و تفکرات مثبت آنها را تکریم کرده و مشقوق آنها در زمینه‌های مختلف بوده است.

وی حجت‌الاسلام مازندرانی را شخصی انگیزه‌بخش، انقلابی و در مسیر آرمانهای انقلاب دانست و گفت: ایشان همیشه در طول مبارزات انقلاب و در دوران مبارزه با منافقین به عنوان پدری دلسوز یار و همراه نظام بودند،  و بعد از انقلاب با حضور فعالانه در دفاع مقدس و حضور در فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها نقش تاثیرگذاری را ایفا کردند،  لذا ایشان را شناسنامه نهاد رهبری و پرچمدار تمام عیار تفکر انقلابی در طول چند دهه می‌شناسیم.

در پایان این مراسم از تلاش و مجاهدت ۳۰ ساله حجت‌الاسلام مازندرانی تقدیر و حجت‌الاسلام سیدرضا طاهری به عنوان رئیس جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha