مستند مبارزات سردار سلیمانی نمایش داده می‌شود
کد خبر: 4081702
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۶
پس از رونمایی در جشنواره‌

مستند مبارزات سردار سلیمانی نمایش داده می‌شود

«پاییز 50 سالگی» فیلمی مستند به کارگردانی محسن اسلام‌زاده است که بخشی از زندگی سردار سلیمانی را در سیستان و بلوچستان به تصویر می‌کشد.

محسن اسلام‌زاده، مستندساز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: «پاییز 50 سالگی» فیلمی مستند است که برای اولین‌ بار در جشنواره‌های سینمایی رونمایی خواهد شد و سپس شاهد پخش آن از شبکه یک سیما خواهیم بود.

وی که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی این مستند را بر عهده دارد افزود: این فیلم در جنوب تهران و لوکیشن‌های متعدد جلوی دوربین رفته و بخشی از زندگی سردار قاسم سلیمانی در آن به تصویر کشیده شده است.

اسلام‌زاده ادامه داد: من به دنبال ساخت کار متفاوتی برای حاج قاسم بودم و به همین دلیل عجله‌ای برای تولید آن نداشتم. در ابتدا، ایده‌هایم را مشخص کردم. در مسیر پیش‌تولید جذب بچه‌های کرمان شدم و آرشیو مناسبی درباره‌ حاج قاسم پیدا کردم. در ادامه دنبال روایت قصه از زبان کسی بودم که در دوران جنگ و در سیستان و بلوچستان و در سوریه با حاج قاسم بوده باشد. برای تحقق هدفی که داشتم، خیلی جست‌و‌جو کردم تا به «شهید محمد جمالی» رسیدم. او همان فردی بود که من برای روایت قصه‌ام به او نیاز داشتم. وی در دوران جنگ و در کرمان و جنوب‌شرق با حاج قاسم بود و بعدها در سوریه دوباره با حاج قاسم همراه شد تا در نهایت به شهادت رسید.

این فیلمساز تاکید کرد: جدا از تصاویر آرشیوی نابی که از شهید سلیمانی و شهید جمالی داریم، نریشن مستند را به زبان کرمانی و از نگاه شهید جمالی بیان می‌کنیم. من در منطقه‌ جنوب شرق به دنبال تحقیقات برای خرده‌روایت‌هایی بودم تا موارد روزشمار و سال‌شمار مستند را فراهم کنم. از میان انواع روایت‌هایی که شنیدم و آدم‌هایی که در این مسیر پیدا کردم، مستند شکل گرفت تا سرانجام به آن چیزی که می‌خواستم، رسیدم.

«پاییز 50 سالگی» محصول موسسه شهید آوینی و شبکه یک سیماست. فیلمبرداری این کار 76 دقیقه‌ای سال گذشته به پایان رسید و مراحل فنی نیز اخیراً تمام شده است. تهیه‌کنندگی این کار را مهدی نقویان بر عهده دارد.

انتهای پیام
captcha