شهدا به سنت‌های الهی یقین داشتند
کد خبر: 4081102
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
سردار تقی‌زاده در مراسم رونمایی از کتاب «بچه بازارچه»:

شهدا به سنت‌های الهی یقین داشتند

برنامه شب خاطره دفاع مقدس همراه با رونمایی از کتاب «بچه بازارچه» و روایت رزم گردان حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد.

به گزارش ایکنا، سیصد و سی‌وهشتمین برنامه شب خاطره با روایتگری رزمندگان گردان حضرت علی اکبر(ع) از لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

یقین شهدا به سنت‌های الهی

سردار حمیدرضا تقی‌زاده؛ فرمانده سابق تیپ عاشورا و گردان حضرت علی اکبر(ع) در این برنامه به روایت خاطراتی از رشادت‌های گردان خود در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: شهدا به سنت‌های الهی یقین داشتند و ماه‌ها بدون توقف شبانه‌روز در حال فعالیت در عملیات‌های مختلف بودند. همچنین پدر و مادرهایشان که تمام دارایی‌هایشان را دادند به سنت‌های الهی اعتقاد داشتند.

تقی‌زاده افزود: سنت خدا می‌گوید به سمت من بیایید تا من هم به سمت شما بیایم. نمونه آن تصرف فاو به دست نیروهای ما بود که همزمان عراق مهران را تصرف کرد اما در نهایت ایستادگی و مقاومت نیروهای ما سربلند می‌شوند چرا که پیروزی ما و فرار نیروهای ارتش بعث عراق غنائم جنگی از خود به جای گذاشت که تا پایان جنگ ما را تجهیز کرد.

اخلاص عامل شهادت شهدا

جواد چپردار از رزمنده‌های گردان حضرت علی اکبر(ع) و همرزم حمید قاسم راوی کتاب «بچه بازارچه» است. وی در روایت خود از روزهای هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از عملیات‌هایی که با آقای قاسمی همرزم بودیم به بیت‌المقدس ۶ مربوط می‌شود. عملیاتی که در محدوده گردان حضرت علی‌اکبر(ع) نیز بود. اخلاص، فروتنی و تواضع از ویژگی‌های شهدایی مثل شهید مهدی عین‌اللهی بود. هنگام شهادت این شهید کنارشان بودم اما آنچه وی را به درجه شهادت رساند ترکش خمپاره نبود بلکه اخلاص ایشان بود.

وی ادامه داد: شهید دهقان یکی دیگر از شهدایی بود که با اخلاص خود به شهادت دست یافت. ایشان نیز در لحظه شهادت که با تیر مستقیم به شهادت رسید کنار من بود. شهید دهقان لحظه شهادت از من خواست تا سمت و سوی کربلا را نشانش دهم. من در آن لحظه تلاش می‌کردم تا جهت‌یابی کنم و کربلا را به او نشان دهم در حالی که پیش از من شهید دهقان با دستش به سوی کربلا اشاره کرد و در واقع ایشان بود که سمت و سوی کربلا را به من نشان داد.

چپردار در پایان گفت: شهید مسلمی نیز از دیگر شهدای گردان حضرت علی اکبر(ع) بود که پس از شهادت ایشان فهمیدیم وی یکی از فرماندهان یکی از یگان‌های دیگر بود که در نهایت گمنامی میان ما به عملیات آمد و شهید شد. شهدای بسیاری مثل ایشان داریم که برای دیده نشدن تلاش می‌کردند و با اخلاص تمام شهادت نصیبشان می‌شد.

محمدعلی ریاحی از شهدای گردان علی اکبر(ع)

رضائیان از دیگر رزمنده‌های گردان حضرت علی اکبر(ع) از لشکر ۱۰ سیدالشهدا نیز در این شماره از شب خاطره به روایت خاطراتی از این گردان پرداخت و گفت: شهید محمدعلی ریاحی از شهدای گردان علی اکبر(ع) بود که پیش از ورود به گردان ما در اطلاعات عملیات لشکر فعالیت داشتند. ریاحی در عملیات کربلای ۸ همزمان با فروردین ۱۳۶۶ ما را یاری می‌کرد. عملیاتی که بسیاری از نیروهای آن هنوز از جراحات عملیات کربلای ۵ رنج می‌بردند.

شهادت در روز نیمه شعبان

مادر شهید ابوالقاسم کشمیری در این برنامه با روایت خوابی که از فرزند شهیدش دیده بود و حاکی از زمان شهادت فرزندش همزمان با نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) داشت به معرفی این شهید والامقام پرداخت.

شهید ابوالقاسم کشمیری در مقاطعی در گردان علی اکبر(ع) از لشکر ۱۰ سیدالشهدا بود. سپس به گردان حضرت زینب(س) و بعد از آن به گردان  امام سجاد(ع) رفت و از نیروهای آن گردان بود که به شهادت رسید. ابوالقاسم کشمیری در ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ ضمن عملیات کربلای ۸ به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.

در ادامه این برنامه از کتاب «بچه بازارچه» رونمایی شد. 

انتهای پیام
captcha