راه شهید فخری‌زاده باید با ابزار فرهنگی برای نسل جدید تبیین شود
کد خبر: 4080854
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
امیر حاتمی:

راه شهید فخری‌زاده باید با ابزار فرهنگی برای نسل جدید تبیین شود

امیر حاتمی گفت: باید با استفاده از سازوکار‌های مناسب فرهنگی و علمی، اندیشه شهید فخری‌زاده برای نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی بیش از پیش.تبیین شود

به گزارش ایکنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی؛ مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش با حضور در منزل شهید فخری‌زاده با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر حاتمی در این دیدار با اشاره به شهادت شهید فخری‌زاده گفت: رژیم نامشروع صهیونیستی چنین تصور کرد که با حذف فیزیکی این دانشمند برجسته، ضربه مهلکی به توان علمی جمهوری اسلامی ایران خواهد زد، لیکن همانگونه که فرماندهی معظم کل قوا بعد از شهـ‌ادت این عنصر بی‌نظیر هسته‌ای و دفاعی بیان فرمودند، برنامه‌ها و راه این شهید سعید بلافاصله با قدرت و گستردگی هر چه بیشتر توسط سایر دانشمندان و شاگردان متعهدش ادامه یافت و خون پاک شهید فخری‌زاده منشأ تحولات و پیشرفت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های علمی، پژوهشی و نوآوری دفاعی شد.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش اضافه کرد: رژیم اشغالگر قـ‌دس و شیطان بزرگ آمریکا با ریختن خون پاک دانشمندان مظلوم ملت ایران، میزان ترس، وحشت و ناامیدی خود را از پیشرفت‌های علمی کشور نشان دادند و ثابت کرده‌اند به هیچ اندازه و میزان از رشد، پیشرفت، رفاه و آسایش این ملت رضایت ندارند و هدف اصلی‌ آنها نابودی این کشور متحد و یکپارچه است.

وی با اشاره به سجایای اخلاقی شهید فخری‌زاده گفت: زمان حضور در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از نزدیک با سجایای اخلاقی، روحیه‌ی ولایی، انقلابی، تلاشگر و باپشتکار این شهید بیشتر آشنا شدم و همواره این دلسوزی و خیرخواهی خالصانه ایشان برای نظام و نیرو‌های مسلح را می‌ستودم.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش با ضروری دانستن تبیین اندیشه والای شهید فخری‌زاده برای مردم دانشمنددوست ایران اسلامی ادامه داد: باید با استفاده از سازوکار‌های مناسب فرهنگی و علمی، اندیشه این اسطوره و نماد علمی، بیش از پیش تبیین شود تا مسیر پرتلألو شهید فخری‌زاده به‌ ویژه برای جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی، پرشتاب شود.

امیر حاتمی اضافه کرد: بیش از چهار دهه دشمنی، ظلم، جنایت و جنگ نظام سلطه با ملت رشید ایران اسلامی به ما آموخت که در تمامی حوزه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای و دفاعی فقط به ظرفیت‌های داخلی و ملی و استعداد جوانان این مرز و بوم تکیه کنیم و به هیچ وجه به تعهد، قول، وعده، لبخند و رضایت دروغین دشمنان قسم‌خورده این نظام اسلامی دل نبندیم.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش تأکید کرد: به برکت خون پاک شهدای والامقامی همچون مر‌د میدان و شهید محسن فخری‌زاده‌ها، نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی در عرصه‌های مختلف، هندسه قدرت را در سطح منطقه و نظام بین‌الملل با اقتدار و عزت تغییر داده است.

وی اضافه کرد: توطئه‌هایی نظیر هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه، ترور دانشمندان هسته‌ای و فرماندهان نظامی و شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی و انواع فشار‌های سیاسی و اقتصادی هرگز نخواهد توانست ذره‌ای از اراده و عشق ملت شریف ایران نسبت به اسلام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بکاهد.

انتهای پیام
captcha