جهاد تبیین؛ مهم‌ترین مسئولیت امروز بسیج
کد خبر: 4080307
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد:

جهاد تبیین؛ مهم‌ترین مسئولیت امروز بسیج

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مسئولیت بسیج جهاد تبیین است، گفت: جهاد تبیین یک پدیده جدید نیست بلکه از زمان پیامبر اسلام (ص) و دیگر انبیای الهی وجود داشته است.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین و نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، اول شهریورماه در دیدار رئیس و مسئولان سازمان بسیج ادارات و مسئولان کمیته‌های ستاد گرامیداشت روز قشر، با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ادراک خود را به مردم جامعه منتقل کند، افزود: روحانیت، سپاه، بسیج و ارتش باید تلاش کرده تا به مردم کمک کنند و از طرفی مردم باید مراقب توطئه‌های دستگاه تبلیغاتی دشمن باشند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه نارضایتی شهروندان در هر جامعه‌ای اشکال متفاوتی دارد، تصریح کرد: دشمن با رسانه‌های خود به دنبال این است که آرامش را در کشور ایران از بین ببرد و در این راستا احساس آرامش را هدف گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین یعنی بازگو کردن ابعاد پهنان و نامفهوم دسیسه‌های دشمن و اتفاقات عصر حاضر، گفت: برای اینکه بتوانیم جهاد تببین را به خوبی در جامعه نهادینه سازیم، باید از تاریخ کمک بگیریم. مبارزه با دشمن نیازمند یک عزم همگانی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از سازمان‌دهی رسانه‌های غربی برای تغییر باور‌های مردم یاد کرد و گفت: دشمن خودش تحریم می‌کند، اما مشکلات را به مسئولان نظام نسبت می‌دهد، در این شرایط خاص، بصیرت مردم بیشتر از هر زمانی دیگر کارساز است.

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: در مورد بسیج، انسان با دنیای جدیدی آشنا می‌شود و انس پیدا می‌کند، هر چند مسئله بسیج با توجه به شناختی که از تاریخ اسلام داریم، مسئله نوظهوری نیست که به فرمان امام صادر شده باشد بلکه از عصر پیامبر(ص) مسئله بسیج و حرکت‌های مردمی وجود داشته است.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) به خاطر همسانی انقلاب ما با عاشورا و بعثت، این حرکت مردمی و بدون چشم داشت مالی را در شرایط زمانی ما احیا کردند و با این احیاگری نشان دادند خط مردم ما همان خط پیامبر(ص) است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای در زمان پیامبر(ص) با چشم گریان محضر ایشان می‌آمدند و گریه می‌کردند که ما هیچ ابزاری برای رزم در محضر شما نداریم، پیامبر(ص) نیز این افراد را می‌ستودند و شاید احساس می‌شد در آن دوره خاص، تکلیفی بر دوش آن‌ها نبوده است، اما همیشه افراد همراه با پیامبر(ص) بدون چشمداشت موجب پیشبرد اهداف پیامبر(ص) می‌شدند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: حرکت‌های مردمی بعد از پیامبر فراز و فرود‌هایی داشته است و در زمان امام علی(ع) نیز عده‌ای بودند که با عنوان دوستی وارد شدند، اما در ادامه راه صبر و بردباری را از دست دادند، در میانه راه امام را تنها گذاشتند، به صف دشمنان پیوستند و جبهه‌ای مقابل امام تشکیل دادند؛ این امر نشان می‌دهد که بسیجی شدن یک مسئله مهم و بسیجی ماندن سخت‌تر از بسیجی شدن است.

بسیجی بودن به داشتن پرونده بسیجی نیست

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه بسیجی بودن به داشتن لباس و پرونده بسیجی نیست، عنوان کرد: همه اقشار جامعه که به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) هستند بسیجی شمرده می‌شوند؛ امروز ما شرایط ویژه‌ای داریم و بسیج هم باید با توجه به این شرایط گام بردارد.

امام جمعه قم گفت: برخی از مسئولیت‌ها زمان نمی‌شناسد و هر روز بر دوش بسیجیان است، اما برخی مسئولیت‌ها، اقتضایی است و ما باید نیاز‌های جامعه و حساسیت‌های دشمن را ببینیم و متناسب با آن برنامه خود را تنظیم کنیم، نباید اینطور باشد که بسیج برنامه ۱۰ سال گذشته را در شرایط امروز دنبال کند. تغییرات اجتماعی به خوبی قابل مشاهده است و برنامه‌ها باید متناسب با این تغییرات، تغییر کند.

وی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مسئولیت بسیج جهاد تبیین است، اظهار کرد: این سخن به این معنا نیست که جهاد تبیین بر دوش دیگر اقشار نیست؛ هر چند جهاد تبیین هم یک پدیده جدید نیست بلکه از زمان پیامبر اسلام (ص) و دیگر انبیای الهی وجود داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیجیان به خاطر عقیده خود می‌جنگند و مبارزه می‌کنند، عنوان کرد: اکنون ما در دورانی زندگی می‌کنیم که گلوله‌ای شلیک نمی‌شود. ایران کشوری است که به برکت ایثار رزمندگان امن شده و دشمن چاره‌ای ندارد جز اینکه مقابل جمهوری اسلامی سکوت اختیار کند.

وی با اشاره به اینکه امروز دو دغدغه اساسی داریم که فقط متوجه بسیجیان نیست، گفت: ایستادن مقابل ابر قدرت‌ها و افرادی که به دنبال جنگ و خونریزی هستند، نیازمند قدرتمندی است. امروز دشمن به خوبی می‌داند که در هجمه‌های خود شکست خورده است چراکه به دنبال براندازی نظام بودند، اما به نتیجه نرسیدند؛ هر چند همچنان فشار بر دوش مردم است و ما باید در کنار مردم باشیم و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنیم و دومین دغدغه، بصیرت همگانی است که باید آحاد جامعه نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha