صدای ماندگار حمزه خاموش شد + فیلم
کد خبر: 4080076
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

صدای ماندگار حمزه خاموش شد + فیلم

منوچهر اسماعیلی چهره ماندگار عرصه دوبله ایران شب گذشته 31 مرداد در 83 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا، منوچهر اسماعیلی مرد هزار صدای دوبله ایران شب گذشته 31 مرداد، بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. این چهره ماندگار دوبله 8 فروردین 1318 چشم به دنیا گشود و صدای وی در نقش‌های بسیاری از آثار فاخر سینمای ایران و جهان ماندگار شده است.

بنا به این گزارش؛ شاهکارهای اسماعیلی در دوبله بیشمار است اما می‌توان به دوبله نقش حمزه با بازی آنتونی کویین، صداپیشگی در فیلم «مادر» به جای چند بازیگر و... اشاره کرد. این هنرمند احتمالاً در بهشت سکینه کرج خاکسپاری خواهد شد.

او به صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و تیپ‌گویی (صحبت با صداهای مختلف) شهرت دارد. در سریال «هزاردستان» اسماعیلی همزمان به جای شعبان (محمدعلی کشاورز)، رضا تفنگچی (جمشید مشایخی)، هزاردستان (عزت‌الله انتظامی) و جمشید لایق صحبت کرد.

اسماعیلی همچنین دوبله بازیگران مطرحی چون استیو مک‌کوئین، همفری بوگارت، چارلتون هستون و کرک داگلاس را در کارنامه داشت. از میان بازیگران مطرح سینمای ایران هم که او دوبله نقش‌هایشان را برعهده داشته می‌توان به گویندگی جمشید مشایخی در فیلم‌های «قیصر» و «کمال‌الملک»، داریوش ارجمند در سریال «امام علی (ع)» و فیلم «ناخدا خورشید» اشاره کرد.

خبرگزاری ایکنا این ضایعه را به خانواده اسماعیلی و جامعه هنری ایران تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام
captcha