جامعةالمصطفی بُعد بین‌المللی حوزه‌های‌ علمیه است
کد خبر: 4078639
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
رئیس جامعةالمصطفی:

جامعةالمصطفی بُعد بین‌المللی حوزه‌های‌ علمیه است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه جامعةالمصطفی بُعد بین‌المللی حوزه‌های‌ علمیه است، گفت: فرصت‌های فراوانی برای همکاری آموزشی، پژوهشی و نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه در سطح جهانی وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ۲۵ مردادماه در اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها، معاونان و مدیران ستادی که در قم برگزار شد، دورنمایی از وضعیت جامعةالمصطفی در عرصه بین‌الملل ارائه کرد.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی نقطه عطف بزرگی در فعالیت حوزه‌های علمیه است، اظهار کرد: در مقایسه وضعیت حوزه‌های علمیه از لحاظ رشته‌ها و فرصت‌های مختلف نقش‌آفرینی اجتماعی و ارتباطات با مراکز علمی عالم قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن می‌توان به‌خوبی تأثیر امواج نورانی انقلاب اسلامی را مشاهده کرد.

رئیس جامعةالمصطفی اخلاص، مجاهدت و تلاش علمای دین را میراث ارزشمند حوزه‌های علمیه برشمرد و اذعان کرد: باید این میراث غنی را قدر دانسته و نسبت به صیانت از آن توجه داشته باشیم. امروز شاهد آن هستیم که با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اشتیاق وصف‌ناپذیر جوانان جهان برای کسب معارف ناب الهی چگونه است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از ارتباطات علمی المصطفی با مجموعه‌های علمی جهان، ابراز کرد: در سال‌های اخیر تحول عظیم و بی‌نظیری در حوزه ارتباطات علمی حوزه‌های علمیه ایجاد شده است و امروز با بیش از ۲۰۰ مرکز علمی، آموزشی و پژوهشی در جهان تفاهم‌نامه همکاری عملی و دانشی داریم.

وی به ویژگی‌های نظام تحولی و متکثر علمی و آموزشی المصطفی ناظر به نیاز‌ها و شرایط علمی عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۷۰ رشته، گرایش در سطوح مختلف دانشی ارائه می‌گردد، در کنار رشته‌ها و گرایش‌های علوم اسلامی، رشته‌های علوم انسانی و حوزه زبان و فرهنگ‌شناسی نیز مورد توجه جامعه المصطفی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این‌که بر اساس طرح تحول آموزشی المصطفی ۴۵۰ رشته و گرایش هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی در کنار ارائه آموزش‌های حضوری، با تأسیس دانشگاه مجازی، آموزش از طریق فضای مجازی را هدف‌گذاری و دوره‌های آموزشی متنوع را به زبان‌های مختلف برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

وی گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی ارائه کرد و افزود: مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت، پنجره‌ای مهم پیش روی حضور علمی، آموزشی و پژوهشی المصطفی در عرصه بین‌الملل و همکاری با مجموعه‌های دانشی در سطح جهان است.

رئیس جامعةالمصطفی، خدمات وصف‌ناپذیر این مرکز علمی بین‌المللی را در توسعه زبان فارسی در سطح جهان مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: سیاست کلان و جهت‌گیری حرکت جامعةالمصطفی بر مسیر گفتمان انقلاب اسلامی است، با افتخار و سربلندی نشر و عرضه گفتمان عقلانی انقلاب اسلامی را تعهد خود می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی به عرصه‌های همکاری حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی اشاره و بیان کرد: جامعةالمصطفی بُعد بین‌المللی حوزه‌های‌ علمیه است و فرصت‌های فراوانی برای همکاری آموزشی، پژوهشی و نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه در سطح جهانی وجود دارد.

انتهای پیام
captcha