عامل حمله به سلمان رشدی به قتل درجه دو متهم شد + عکس
کد خبر: 4077838
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

عامل حمله به سلمان رشدی به قتل درجه دو متهم شد + عکس

عامل حمله به سلمان رشدی که اصالتی لبنانی دارد اما در آمریکا به دنیا آمده و همان‌جا نیز زندگی می‌کند، امروز شنبه به تلاش برای ارتکاب قتل درجه دو متهم شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از النشره، علی قاسم تحفه، شهردار یارون، در گفت‌وگویی اعلام کرد: پدر و مادر هادی مطر، جوانی که دیروز به سلمان رشدی حمله و او را با چاقو زخمی کرد، اهل شهر یارون هستند، اما فرزند آن‌ها در این شهر به آمریکا به دنیا آمده و همان‌جا نیز زندگی می‌کند و هیچ‌گاه نیز به لبنان نیامده است.  

وی تأکید کرد: اهالی یارون اخبار را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کنند و هیچ کدام با هادی مطر آشنا نیستند.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی اِم اِس اِن بی سی، ضارب «سلمان رشدی» نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی امروز شنبه به تلاش برای ارتکاب قتل درجه دو متهم شده است.

جیسون اشمیت، دادستان شهرستان چاتاکوآ در ایالت نیویورک در این خصوص اعلام کرد که «هادی مطر» ۲۴ ساله به تلاش برای قتل متهم شده و بدون مجوز تودیع وثیقه در بازداشتگاه به‌سر می‌برد.

ضارب سلمان رشدی در دادگاه

حمله به سلمان رشدی با قصد قبلی بوده است 

دادستان منطقه، هادی مطر ۲۴ ساله را متهم کرد که اقداماتی عامدانه انجام داده است تا در موقعیتی قرار گیرد که به رشدی آسیب بزند، از جمله یک بلیط ورودی به مراسمی که نویسنده در آن صحبت می‌کرد، تهیه کرده است و یک روز زودتر با یک کارت شناسایی تقلبی به محل وارد شده است. اشمیت مدعی شد: «این یک حمله هدفمند، با قصد قبلی و از روی طرح و نقشه به رشدی بود.»

دادستان شهرستان چاتاکوآ در ایالت نیویورک در این باره اضافه کرد که نیروهای امنیتی فدرال و ایالتی برای درک نقشه و مقدمات اجرای این حمله و امکان وارد کردن اتهامات بیشتر به هادی مطر همکاری می‌کنند.

همچنین گاردین گزارش داد: ناتانیل بارون، وکیل تسخیری مطر شکایت کرد که مقامات مدت بیش از حدی را پیش از حاضر کردن او در حضور قاضی معطل کرده‌اند و در این مدت او را در بازداشتگاه پلیس ایالتی به یک نیمکت بسته بودند. بارون گفت:‌ «او واجد این حق اساسی است که بی‌گناه انگاشته شود.»

عامل حمله به سلمان رشدی به قتل درجه دو متهم شد + عکس

قاضی دستور داد که مطر بدون امکان وثیقه‌گذاری در بازداشت بماند.

دادستانان قبلاً مطر را به یک فقره اقدام به قتل درجه دوم برای چاقو زدن به رشدی و یک فقره اقدام به جرح درجه دوم به مردی که در روی صحنه در زمان حمله در روز جمعه حاضر بود، متهم کرده‌اند.

اقدام به قتل که مورد جدی‌تری است، در صورت محکومیت متهم می‌تواند بر اساس قوانین نیویورک به حکم زندان برای حداکثر تا ۲۵ سال زندان بینجامد.

اندرو ویلی، وکیل سلمان رشدی، نیز تأکید کرد که سلمان رشدی احتمالاً یکی از چشمان خود را از دست داده و به دستگاه تنفسی متصل است و در حال حاضر نمی‌تواند صحبت کند.

وی با بیان اینکه اعصاب بازوی او قطع شده، تصریح کرد که کبد سلمان رشدی در این حمله آسیب دیده است.

انتهای پیام
captcha