آموزش قرآن به بیش از ۵ هزار آموزگار بوشهری در طرح اتقان
کد خبر: 4077747
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

آموزش قرآن به بیش از ۵ هزار آموزگار بوشهری در طرح اتقان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر از اجرای طرح اتقان با همکاری ۱۷ مؤسسه قرآنی استان برای پنج هزار و ۱۰۶ آموزگار مقطع ابتدایی آموزش و پرورش خبر داد.

محمد ادیب‌‌نیا

طرح اتقان در راستای توانمندسازی معلمان، مدیران و مربیان مقطع ابتدایی در روخوانی و روان‌خوانی از سوی معاونت آموزش ابتدایی با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و با استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی اجرا می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سه هزار و سیصد مؤسسه قرآنی در سراسر کشور به اجرای این طرح کمک کنند. مقرر شده تا در ابتدا، این طرح به صورت آزمایشی در پنج استان کشور اجرا شود که یکی از آن‌ها استان بوشهر است.

محمد ادیب‌نیا، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد شیوه اجرای طرح اتقان در این استان که مجری آن اتحادیه مؤسسات قرآنی استان است، گفت: پنج مدیرکل آموزش و پرورش، منتخب استان‌های پایلوت، امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران با معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش درباره کم و کیف طرح جلسه خواهند داشت.

وی افزود: اینکه جزوه‌ها و کتب آموزشی باید از طرف اتحادیه قرآنی یا آموزش و پرورش تعیین شود، هنوز مشخص نیست، همچنین اطلاعات دقیقی درباره نحوه تدریس وجود ندارد که تا آخر هفته این اطلاعات مشخص خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی بوشهر اظهار کرد: در این استان، 17 مؤسسه قرآنی از میان مؤسسات برتر استان، برای اجرای طرح شناسایی و اطلاعات آن‌ها احصا و به اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ارسال شده است. طبق آمار پنج هزار و 106 معلم در مدارس دولتی و غیر انتفاعی مقطع ابتدایی استان تدریس می‌کنند که نیاز است تا آموزش‌های قرآنی را ببینند.

ادیب‌نیا با اشاره به اینکه جامعه هدف طرح، تمامی آموزگاران ابتدایی است، گفت: در حال احصای آمار اطلاعات دبستان‌های استان نیز هستیم تا با هماهنگی مسئولان مدارس، آموزش‌ها آغاز و طرح به بهترین نحو اجرا شود.

وی افزود: اجرای این طرح شهریورماه آغاز می‌شود و مدت زمان 24 ساعت برای اجرای آن پیش‌بینی شده است که به نظرم زمان بسیار کمی است و پیشنهاد افزایش آن را دارم.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی استان بوشهر عنوان کرد: روز گذشته جلسه‌ای با مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان درباره اعتبارات داشتیم و بنا شد آمار مؤسسات ارائه شود تا در خصوص تجهیزات و موارد دیگر مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha