مخالفت قاطع کویتی‌ها با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط
کد خبر: 4077667
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

مخالفت قاطع کویتی‌ها با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط

بر مبنای نتایج تازه‌ترین نظرسنجی، مردم کویت بیش از دیگر ملت‌های عرب به تحریم رژیم صهیونیستی پایبند بوده و مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، نتایج یک نظرسنجی توسط مرکز پژوهشی که به امور کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس می‌پردازد، نشان می‌دهد که کویتی‌ها بیش از دیگر ملت‌های عربی به تحریم رژیم صهیونیستی پایبند هستند و مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بر پایه نتایج این نظرسنجی که در توییتر به عمل آمده، 95 درصد از کویتی‌ها با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی یا تجارت با صهیونیست‌ها مادامی‌که تکلیف قضیه فلسطین مشخص نشده، اعلام مخالفت کردند.

در همین حال، 70 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند تحت هیچ شرایطی نه اکنون و نه در آینده عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را نمی‌پذیرند.

این در حالی است که بسیاری از مراکز رسانه‌ای اسرائیلی همواره تلاش می‌کنند با انتشار اخبار و گزارش‌های دروغین مدعی تمایل ملت‌های عربی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شوند.

موضع قاطع کویتی‌ها در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نگرانی گسترده صهیونیست‌ها به‌ویژه اندیشکده‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی را در پی داشته است و آن‌ها به هر شیوه‌ای تلاش می‌کنند تا به علت این مسئله پی ببرند.

نتایج نظرسنجی‌‌های مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی در مورد مواضع ملت‌های عرب در قبال عادی‌سازی روابط هم نتایج متفاوتی به دنبال داشته است اما با این حال، موضع کویتی‌ها اعم از دولت و ملت در قبال تحریم ورزشی و تجاری رژیم صهیونیستی، موضعی کاملاً قاطع بوده است.

بر پایه نتایج نظرسنجی مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی، 94 درصد از کویتی‌ها مخالف هرگونه روابط تجاری و ورزشی با رژیم صهیونیستی هستند و دیدگاهی منفی نسبت به عادی‌سازی روابط با اشغالگران دارند.

همچنین اینکه کویتی‌ها در مناسبت‌های مختلف مخالفت‌ خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند، بیانگر مخالفت قاطع مردمی با هرگونه نزدیکی به این رژیم یا پذیرش آن به عنوان یک شریک در منطقه بدون حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

با این حال، رسانه‌های صهیونیستی همواره تلاش می‌کنند که این مخالفت قاطع را به برخی دلایل نسبت دهند و در همین راستا برخی از آن‌ها می‌گویند که شاید یکی از دلایل این موضع قاطع، تأثیرات اقلیت فلسطینی در کویت بوده باشد و برخی رسانه‌ها و مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی نیز مدعی هستند که کویتی‌ها هیچ دشمنی با «اسرائیل» و یهودیان ندارند.

انتهای پیام
captcha