پنج پدر و مادر شهید و پنج جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4077552
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
در هفته سوم مرداد

پنج پدر و مادر شهید و پنج جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت پنج پدر و مادر شهید و پنج جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران خود پیوستند.

به گزارش ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ شهربانو رضایی؛ مادر شهیدان امیررضا، حسن و مهدی قاسمی پس از سال‌ها صبر و مجاهدت به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید حسن قاسمی سال 1340 در تهران دیده به جهان گشود و سال 1366 به شهادت رسید. شهید مهدی قاسمی سال 1338 در تهران دیده به جهان گشود و سال 1361 به شهادت رسید. شهید امیررضا قاسمی سال 1345 در تهران دیده به جهان گشود و سال 1365 به شهادت رسید.

پدر شهیدان کریمی‌نژاد

یدالله کریمی‌نژاد پدر بزرگوار و وارسته شهیدان فرشاد و فرزاد کریمی‌نژاد پس از سال‌ها چشم‌انتظاری به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید فرشاد کریمی‌نژاد متولد 1342 و در سال 1363 در جزیره مینو و شهید فرزاد کریمی‌نژاد متولد 1341 و در سال 1363 در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شدند. 

پدر شهیدان بیرانوند

طهماسب بیرانوند پدر شهیدان برزو و بهمن بیرانوند و جانباز ۵۵ درصد بهرام بیرانوند دار فانی را وداع گفت.

شهید برزو بیرانوند، در دوم فروردین سال 1348 متولد و در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۳۶۵ در تک سلیمانیه عملیات والفجر ۹ مفقودالاثر و به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در ۱۳ تیر ۱۳۷۱ شناسایی و در گلزار شهدای بهشت شهدای بروجرد به خاک سپرده شد. شهید بهمن بیرانوند نیز متولد یکم فروردین سال 1342 در تاریخ سوم اسفند 1362 در عملیات خیبر هورالهویزه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بهرام بیرانوند، جانباز ۵۵ درصد، نماینده پیشین مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، متولد 28 اسفند سال 1344 در تاریخ 28 مهر 1361 در منطقه دهلاویه به وسیله نارنجک دستی از ناحیه قطع پای راست به درجه جانبازی نائل شد.

پدر شهیدان تاج‌الدین

علی تاج‌الدین پدر شهیدان محسن و مصطفی تاج‌الدین پس از سال‌ها دوری و رنج فراق بر اثر بیماری در سن 86 سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید مصطفی تاج‌الدین، سال 1343 در اصفهان متولد شد و سال 1362 در مریوان بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

شهید محسن تاج‌الدین، سال 1346 در اصفهان به دنیا آمد و سال 1362 در منطقه جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پدر شهیدان رجبی‌پور

حسنعلی رجبی‌پور پدر شهیدان حمید و هادی رجبی‌پور پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش به علت کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان حمید و هادی رجبی‌پور سال‌های 1343 و 1346 متولد شدند و سال‌های 1361 و 1365 در عملیات‌های رمضان و کربلای 5 در شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

جانباز ۷۰ درصد

محمودعلی خلج؛ جانباز ۷۰ درصد، پس از سال‌ها تحمل رنج مجروحیت، سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

محمود علی خلج در 19 سالگی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و برای اولین بار در بهمن سال 1365 منطقه شلمچه عملیات کربلای 5 بر اثر موج انفجار از ناحیه سر و کمر مجروح شد.

وی دوباره راهی جبهه‌ها شد و این بار در مرداد سال 1366 بر اثر اصابت ترکش در منطقه ماهوت قطع نخاع شد و به درجه جانبازی نائل آمد و اکنون در مرداد سال 1401 بعد از 35 سال صبر بر رنج مجروحیت به درجه شهادت رسید.

جانباز ۷۰ درصد

مهران امینی سعدی؛ جانباز ۷۰ درصد که در تاریخ ۲۱ آبان سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم بر اثر اصابت ترکش دچار قطع پای راست و عصب پای چپ شده بود، پس از تحمل ۴۰ سال رنج ناشی از جانبازی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

جانباز ۷۰ درصد

سبزعلی اکبری؛ جانباز ۷۰ درصد پس از سال‌ها تحمل رنج مجروحیت سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست.

این جانباز همدانی متولد 1330 در مهاجران بود که به عنوان نیروی بسیجی به جبهه اعزام می‌شود چندین بار مجروح شده و شیمیایی می‌شود، شدیدترین مجروحیت او به سال 1364 و عملیات والفجر 8 در منطقه فاو بازمی‌گردد. این جانباز دفاع مقدس به علت جراحات ناشی از جنگ مدتی در بیمارستان شهید بهشتی بستری بود که صبح روز تاسوعا به شهادت رسید.

جانباز ۷۰ درصد

سیدکمال موسوی؛ جانباز ۷۰ درصد پس از سال‌ها تحمل رنج مجروحیت سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید سیدکمال موسوی متولد 1340 در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع جانبازی نائل شد.

جانباز ۷۰ درصد

کیومرث ذبیح‌الله‌زاده؛ جانباز ۷۰ درصد از بابلسر مازندران پس از سال‌ها تحمل رنج مجروحیت سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha