شهادت نوجوان فلسطینی و زخمی شدن دو صهیونیست در کرانه باختری
کد خبر: 4077160
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
همراه با تحولات فلسطین؛

شهادت نوجوان فلسطینی و زخمی شدن دو صهیونیست در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک نوجوان فلسطینی در درگیری‌های الخلیل واقع در کرانه باختری خبر داد.

شهادت نوجوان فلسطینی و زخمی شدن دو صهیونیست در کرانه باختریبه گزارش ایکنا،‌ وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌ بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری یک نوجوان فلسطینی به شهادت رسید. بر اساس این گزارش، «مؤمن یاسین جابر»، ۱۷ ساله بر اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم اشغالگر به شهادت رسید.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست از ناحیه سر در نتیجه پرتاب سنگ فلسطینیان در شمال الخلیل خبر داد. بر اساس گزارش رادیو رژیم صهیونیستی فلسطینیان همچنین با پرتاب سنگ دو صهیونیست را در نزدیکی شهرک کریات اربع زخمی کردند.

تشییع جنازه شهدای نابلس

هزاران نفر از مردم فلسطین امروز سه‌شنبه پیکر شهدای شهر نابلس واقع در کرانه باختری اشغالی را تشییع کردند.

مراسم تشییع شهدا از بیمارستان «رفیدیا» شروع شد و تا میدان مرکزی شهر نابلس ادامه داشت و تشییع‌کنندگان را نیروهای مقاومت فلسطین همراهی می‌کردند.

در درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در بخش قدیمی شهر نابلس، سه مجاهد به نام‌های ابراهیم النابلسی، اسلام صبوح و حسین جمال به شهادت رسیدند.

ترس از حمله پهپادی به سکوهای گازی؛ علت توقف جنگ از سوی اسرائیل

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد که در جریان حمله اخیر این رژیم به نوار غزه، یک پهپاد را در مسیر حرکت به سوی سکوی گازی «تمار» در نزدیک اسدود را رهگیری کرده است.

شبکه خبری العربیه نیز به نقل از منابعی خبر داد که در جریان درگیری اخیر در غزه، یک پهپاد از این شهر به سوی یکی از سکوهای گازی رژیم صهیونیستی پرتاب شده بود. بر اساس اعلام این منابع، این پهپاد قصد داشته است که سکوی گازی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه را هدف قرار دهد.

شبکه خبری العربیه در گزارش خود افزود که رژیم صهیونیستی از ترس حمله به سکوهای گازی خود، جنگ در غزه را متوقف کرده است.

لبیک فوری رزمندگان حزب الله لبنان به ندای سید حسن نصرالله

رزمندگان حزب الله لبنان در پی سخنرانی امروز دبیر کل حزب الله لبنان با فرستادن نامه‌ای اعلام کردند برای نبرد با یک اشاره سید حسن در صورت لزوم، آماده هستند.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المنار، پس از آنکه سید حسن نصرالله امروز در سخنانی از رزمندگان مقاومت اسلامی خواست برای هر رخداد احتمالی در آینده آماده باشند، رزمندگان مقاومت نیز بی درنگ به این ندای نصرالله لبیک گفتند و طی نامه‌ای که ستاد تبلیغات جنگی مقاومت اسلامی منتشر کرد اعلام کردند:
جناب فرمانده و دبیر کل محترم، پیام و فرمایشات شما را دریافت کردیم. ما لبیک‌گوی ندای شما هستیم. ما سربلندی را از امام حسین(ع) و فدارکای را از حضرت عباس(ع) آموخته‌ایم.

سپاه پاسداران: روند پر کردن دست فلسطینیان را ادامه می‌دهیم

جمعی از مردم تهران هم عصر امروز سه شنبه، 18 مرداد با برگزاری تجمعی در میدان فلسطین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

در این مراسم سردار دریادار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از آغاز نهضت اسلامی در سال ۱۳۴۲، امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین مسئله جهان اسلام را آزادی قدس شریف اعلام کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، جبهه‌ای حق است که شرایط را برای ظالمان تعیین می‌کند و رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش این شرایط است. این وعده خدوضعيت خبراست که حزب‌الله پیروز میدان و حزب شیطان به طور قطع شکست می‌خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی دست فلسطینیان را پر کرد؛ این روند دائمی است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این راه را ادامه خواهد داد.

وی با تأکید بر جایگاه والای شهدا، ادامه داد: به طور قطع، شهدای فلسطینی از زمان حیاتشان، قوی‌تر و تأثیرگذارتر هستند، همان طور که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی، قوی‌تر است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: به دلیل اینکه رژیم صهیونسیتی ظالم و باطل است، ان‌شاءالله ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید.

یادآور می‌شود، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، از روز جمعه، ۱۴ مرداد مناطقی را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که این اقدام با پاسخ گروه‌های مقاومت در نوار غزه بویژه جهاد اسلامی همراه شد. در نهایت و پس از جنگی سه روزه، یکشنبه، ۱۶ مرداد با میانجی‌گری مصر، آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی برقرار شد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که در جنگ سه روزه علیه نوار غزه، ۴۵ فلسطینی شهید و ۳۶۰ نفر نیز زخمی شدند. از سوی دیگر، رسانه‌های عبری گزارش دادند که هزینه روزانه درگیری با جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جنگ اخیر بیش از هزینه روزانه جنگ سال گذشته با گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه بوده است.

انتهای پیام
captcha