برگزاری سومین هفته فرهنگی در مساجد قاهره
کد خبر: 4076378
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

برگزاری سومین هفته فرهنگی در مساجد قاهره

وزارت اوقاف مصر از برگزاری سومین هفته فرهنگی خود خبر داد که در مسجد الفتح در میدان رامسس قاهره برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، وزارت اوقاف مصر از برگزاری سومین هفته فرهنگی این وزارت خبر داد.

این مراسم هر هفته در یکی از مساجد مهم قاهره و بین نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. در این مراسم، سخنرانی‌هایی با محتوای اخلاقی و دینی انجام و از سویی قاریان برجسته قاهره نیز در آن به قرائت قرآن می‌پردازند. شماری از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مصر نیز در این مراسم حضور دارند.

وزارت اوقاف مصر برنامه هفته سوم فرهنگی را سخنرانی با عنوان «حسن ادب با خداوند» از سوی جمال فاروق، رئیس سابق دانشکده تبلیغ اسلامی و خالد صلاح، مدیر اداره اوقاف قاهره اعلام کرده است.

سخنرانی روز دوم نیز با عنوان «حسن ادب با رسول‌الله(ص)» خواهد بود که با سخنرانی بکر زکی عوض، رئیس سابق دانشکده اصول دین و عبدالله النجار، عضو مرکز مطالعات اسلامی انجام می‌شود. علاوه بر این، دو سخنرانی با عنوان «همبستگی اجتماعی» و «آداب خرید و فروش» به ترتیب در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و از سوی احمد حسین، رئیس دانشکده تبلیغ اسلامی و احمد الشادی، گوینده برجسته رادیوی قرآن قاهره نیز ایراد خواهد شد.

در روز پایانی از این مراسم نیز سخنرانی دیگری با عنوان «حسن خلق با مردم» از جانب رئیس کمیته امور دینی مجلس نمایندگان مصر انجام می‌شود. در این هفته فرهنگی همانند هفته‌های پیشین قاریان برجسته قرآن کریم نیز به قرائت قرآن خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha