برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۷ نقطه ارومیه
کد خبر: 4075985
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۷ نقطه ارومیه

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) آذربایجان‌غربی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با هفتم محرم در ۷۵ نقطه آذربایجان‌غربی با همکاری مساجد و حسینیه‌ها برگزار شد.

امیر شجاع‌زاده، رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) آذربایجان‌غربیامیر شجاع‌زاده، رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) آذربایجان‌غربی امسال در ۷۵ نقطه استان با مساجد و حسینیه‌ها هماهنگ شد. همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با هفتم محرم ساعت هشت صبح در سراسر آذربایجان‌غربی برگزار شد.

وی افزود: هفت هزار لباس منقش به سربند «یا صاحب‌الزمان(عج)»، شنل و روسری آماده به صورت رایگان در نقاط مختلف استان توزیع شد که به شیرخوارگان در ورودی مساجد، حسینیه‌ها و تکایا اهدا شد.

شجاع‌زاده بیان کرد: مراسم شامل سخنرانی، عزاداری و نیز نذرنامه‌خوانی در ۹۰ دقیقه برای رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی پیش‌بینی شده بود. امسال محبان اهل‌بیت(ع) در شهرهای سنی‌نشین استان که پیگیر برگزاری مراسم در شهرشان بودند، همانند پنج سال گذشته همایش شیرخوارگان را در شهرهای مهاباد، پیرانشهر و سردشت برگزار کردند.

وی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۷ نقطه ارومیه شامل حسینیه اعظم علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در خیابان محراب، مسجد جامع علی‌ابن ابی‌طالب(ع)، مسجد امام حسین(ع) در شهرک بهداری، مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، روستای کشتیبان در مسجد امام علی(ع) و جاده بالانوش و امام‌زاده غریب‌حسن(ع) برگزار شد.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از اهداف همایش شیرخوارگان حسینی این است که حضرت علی‌اصغر(ع) یکی از سندهای مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع) بوده و ما می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که اگر جنگ نابرابری هم اتفاق افتاده، کودکی که در این حادثه شهید شده، بی‌گناه بود.

 

انتهای پیام
captcha