حال و هوای محرم در مزار شریف
کد خبر: 4075709
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

حال و هوای محرم در مزار شریف

نوحه‌سرایی و سینه‌زنی در شب‌های محرم‌الحرام در مزار شریف افغانستان حال هوای ویژه‌ای دارد و هزاران دلباخته امام حسین (ع) در کنار هم به یاد شهدای کربلا سینه می‌زنند و نوحه‌سرایی می‌کنند.

به گزارش ایکنا، در مراسمی که در شب‌های محرم در مزار شریف برگزارمی‌شود، سخنرانان از فلسفه قیام امام حسین (ع) می‌گویند و اینکه رسالت هر فرد مسلمان در برابر مکتب آزادی‌بخش امام حسین (ع) چیست.

حجت‌الاسلام سید سجاد عالمی، روحانی افغانستانی، در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: پیام مهم عاشورا این است که انسان‌ها از زیر بار ظلم و تجاوزگری نجات پیدا کنند و به آزادی برسند. با توجه به اینکه در رأس این مسیر، امام حسین (ع) قرار دارد، ما به عنوان پیروان آن حضرت باید به این موضوع توجه داشته باشیم که ایشان در طول زندگی خود به چه چیزی اهمیت می‌داده‌اند و به عنوان الگو و نمونه از آن استفاده کنیم.

به رغم شور و شوقی که عزاداران حسینی برای برگزاری مراسم دارند، نگرانی‌های آن‌ها نسبت به امنیت این مراسم همچنان پابرجاست و از نیروهای امنیتی می‌خواهند که امنیت برگزاری مراسم ماه محرم را تأمین کنند.

آنگونه که شرکت‌کنندگان در این مراسم می‌گویند، مقامات امارت اسلامی افغانستان امنیت نسبی این مراسم را تأمین کرده‌اند، با این وجود نگرانی‌ها همچنان پابرجاست. هرچند که فرماندهی پلیس محلی تأکید می‌کند نیروهای ویژه‌ای برای امنیت عزاداران حسینی به کار گرفته است و در مقابل مردم هم باید با این نیروها همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha