عزاداری محرم در بهبود اخلاق فردی و اجتماعی موثر است
کد خبر: 4074780
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

عزاداری محرم در بهبود اخلاق فردی و اجتماعی موثر است

یک کارشناس علوم دینی و معارف اسلامی گفت: عزاداری ماه محرم در بهبود اخلاق فردی و اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد، پس این ایام یک فرصت ارزشمند برای غنای فرهنگی است.

عزاداری محرم در بهبود اخلاق فردی و اجتماعی موثر استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام علی محرمی یک کارشناس علوم دینی و معارف اسلامی در نشست بصیرتی و سیاسی که با حضور اعضای هیئت‌های مذهبی در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دو مقطع محرم و صفر در زنده نگه داشتن دین مبین اسلام به عنوان آرمان فردی و اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مناسبت‌های ملی، میهنی و مذهبی به ویژه محرم و صفر، توجه مردم را به قرآن و اهل بیت (ع) معطوف می‌کند، اضافه کرد: این ایام مردم را از زندگی صرف مادی و دنیوی جدا کرده و به‌سوی ارزش‌های معنوی همچون جهاد، مقاومت و شهادت فرا می‌خواند.

این کارشناس علوم دینی و معارف اسلامی یکی از مهم‌ترین پیام‌های عزاداری‌ها برای اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) و 72 یار باوفای ایشان را ‌امر به معروف و نهی از منکر همچنین ارتقای خود و جامعه به سوی آینده متعالی دانست.

حجت‌الاسلام محرمی بر لزوم تامل بر سیر تحول مناسک عاشورایی و عزاداری در مقاطع مختلف تاریخ تاکید کرد و بیان داشت: در صورت بررسی این تحولات درخواهیم یافت که تحول زیادی در این عرصه رخ داده است، ولی نباید اجازه دهیم این تغییرها باعث تضعیف محتوا شود.

وی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که هدف اصلی از قیام امام حسین (ع) احیای دین است، اما نهضت کربلا پدیده‌ای عمیق، چندماهیتی و چندلایه است، چراکه اندیشمندان و صاحب‌نظران اهداف و انگیزه‌های متعددی را در تحقق یافتن آن موثر می‌دانند.

وی اصلاح امت و مبارزه با فساد همچنین زنده کردن ارزش‌های اسلامی و احیای ارزش‌هایی همچون وحدت امت اسلامی، آزادی و آزادگی، نهادینه‌سازی اخلاق اسلامی و انسانی، زنده کردن معارف حق و از بین بردن بدعت‌ها را اهداف متعالی امام حسین (ع) از قیام برشمرد و گفت: ما نیز باید این رویه را ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha