تلاش برای کاهش میانگین سنی در نماز جمعه
کد خبر: 4074247
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
امام جمعه قزوین مطرح کرد

تلاش برای کاهش میانگین سنی در نماز جمعه

مام جمعه قزوین گفت: همه تلاش کنیم تا میانگین سنی نمازهای جمعه جوان‌تر شود و به جایی برسیم که میانگین سنی را در این فریضه الهی و دینی کاهش دهیم تا به فرمایش رهبری عمل کرده باشیم.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم از این ماه‌های محرم و صفر که امام خمینی (ره) فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است» نهایت استفاده را ببریم. در همه برهه‌ها چنین بوده است، در زمان ظلم و استبداد رضاخانی و خاندان منحوس پهلوی، همیشه مردم ما در محرم و عاشورا در اظهار ادب و ارادتمندی به شهدای مظلوم کربلا حماسه آفریده‌اند.

وی بیان کرد: مبارزات ما در هیئت‌های مذهبی شکل گرفت، امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به ما انگیزه مبارزه، روح شجاعت، ولایت‌مداری و ظلم‌ستیزی آموختند، زنان، کودکان، جوانان و اقشار مختلف مردم ما هر کدام یک الگو در کربلا برای خود دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله (ع) در روز دوم محرم به سرزمین کربلا رسیدند و همانجا نیز به شهادت رسیدند، نخستین سخنرانی‌ امام حسین (ع) در کربلا این بود که حضرت به آن جماعت که مقابلشان ایستاده بودند، فرمودند آیا شما نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود؟ آیا این حق است که یزید خلیفه مردم شود؟ یزیدی که شراب می‌خورد، یزیدی که با حیوانات بازی می‌کند، آن موقع یزید با میمون بازی می‌کرد، این‌ها فرهنگ دینی نیست، حال آمده می‌خواهد بگوید من خلیفه پیغمبر اسلام هستم.

وی تصریح کرد: حضرت فرمودند وقتی آدم‌ها به جای اینکه بنده خدا باشند بنده دنیا شوند نتیجه همین می‌شود، افراد مراقب مقام خود هستند، مراقب حقوق خود هستند، مراقب آبروی شخصی خود هستند، تصور می‌کنند با این کارها آبرو پیدا می‌کنند، مراقب منافع و مطامع دنیایی خود هستند، طمع دارند که ثروت افزایی کنند، این‌ها برده دنیا هستند، دین در جان این‌ها نفوذ نکرده است، این‌ها که دین مزمزه سر زبان آن‌هاست ادعای دین می‌کنند تا زمانی که امتحانی برای آنان پیش نیاید، اما همین که سر دوراهی امتحان قرار گرفتند آن موقع تعداد دینداران بسیار اندک می‌شود.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: شیخ فضل‌الله نوری را پای چوبه دار بردند، خیلی‌ها مسلمان بودند، پای چوبه دار هم حاضر بودند، دینشان کجا بود که بیایند از عالم فقیه مجاهد زمانه خود که در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی قیام کرده بود حمایت کنند؟ دنیا پرستی نگذاشت این‌ها وظیفه‌شان را انجام دهند، جهل و نادانی و غفلت این‌ها را از وظیفه خود دور کرد.

وی اظهار کرد: همه تلاش کنیم تا میانگین سنی نمازهای جمعه جوان‌تر شود و به جایی برسیم که میانگین سنی را در این فریضه الهی و دینی کاهش دهیم تا به فرمایش رهبری عمل کرده باشیم.

انتهای پیام
captcha