ظرفیت‌های بومی موسیقی و شعر را دریابیم + صوت
کد خبر: 4074233
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
در برنامه این هفته «ایل بانگ» مطرح شد؛

ظرفیت‌های بومی موسیقی و شعر را دریابیم + صوت

جمشید نیکوزاد، هنرمند مازندرانی معتقد است می‌توان با استفاده از شعر و موسیقی ظرفیت‌هایی که در شهرها و روستاها وجود دارد را بیان کرد و خود اثری را همین منظور تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در برنامه این هفته مجله موسیقی «ایل بانگ» که در ساعات پایانی جمعه‌ هفتم مرداد از رادیو فرهنگ پخش شد پیرامون موسیقی مازندران گفت‌وگو شد.

در این برنامه صادق چراغی؛ کارشناس و مجری برنامه گفت‌وگویی با جمشید نیکوزاد از هنرمندان موسیقی نواحی ایرانی در مازندران انجام داد.

نیکوزاد در رابطه با معرفی منطقه جغرافیایی خود از طریق موسیقی محلی بیان کرد: ما منطقه کوهساران را که ناحیه سرسبزی است با شعر و موسیقی محلی معرفی کردیم. این کار در نوع بدیع است و تکراری نیست.

وی ادامه داد: برای اینکه شنونده در طول قطعات خسته نشود با تغییر و تنوع ریتم‌ها فضایی ایجاد کردیم تا اثر انتها دنبال شود. همچنین سعی شده با استفاده از ظرفیت‌هایی که در روستاها وجود دارد اشعاری را بر این مبنا بسازیم تا آن ظرفیت‌ها را معرفی کنیم. امیدواریم که این کار نمونه‌ای باشد تا هنرمندان دیگر نیز با استفاده از شعر و سرود، مناطق و مفاخر شهر و روستا خود را به همگان معرفی کنند.

این هنرمند با اشاره یکی از قطعات ساخته شده بیان کرد: نام یکی از آثار «ترانه سرود کوهساران، دیار خوشرو» است که به یاد زنده‌‌یاد استاد ابوالحسن خوشرو است.

وی در ادامه در رابطه با آخرین آلبومی که منتشر کرده است گفت: آلبوم «گرمه نون» را منتشر کردیم که استقبال خوبی از آن شد و مشوقی بود راه را ادامه دهیم. همچنین آلبوم دیگری نیز درحال ضبط است که مراحل پایانی انتشار را طی می‌کند و به زودی منتشر خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه تنها آرزوی من این است که مسئولین هنری و تهیه کنندگان موسیقی بیشتر ما را ببینند تا ما دلگرم باشیم و آثار جدید تولید کنیم گفت: برای ضبط یک اثر موسیقی مشکلات فراوانی از نظر مالی وجود دارد و بدون حمایت این اتفاق غیرممکن می‌شود. با اینکه اثر ما در سال 1399 در جشنواره فجر دیده شد اما حمایتی از ما نشد. باید توجه شود تا در جشنواره‌ها تنها به دیده شدن بسنده نشود و برنامه‌های پایه‌ای ریل‌گذاری شود و از هنرمندان برای تولید حمایت شود.

کد
انتهای پیام
captcha