محرم بهترین فرصت برای پرداختن به جهاد تبیین است
کد خبر: 4073772
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

محرم بهترین فرصت برای پرداختن به جهاد تبیین است

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: محرم بهترین فرصت برای پرداختن به جهاد تبیین است که در این ماه عزیز خطبا باید مردم را نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه کنند، چراکه دشمن اجازه پخش شدن این اطلاعات را نمی‌دهد.

حجت الاسلام محمدعلی رنجبر،  استاد علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدعلی رنجبر،  استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز، پنجم مردادماه در نشست «ابرچالش تمدنی ایران و آمریکا و نسبت آن با جهاد تبیین» در بیرجند، اظهار کرد: ایران و آمریکا یک ابرچالش دارند که اسم آن را «جنگ سرد» گذاشته‌ایم.

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: شکل تکامل یافته این جنگ در دوران اخیر تبدیل به جنگ هیبریدی یا ترکیبی شده و ترکیبی از واقعیت و فضای مجازی و جنگ اقتصادی و روایت‌ها و جنگ امنیتی است.

وی با بیان اينکه روایت‌های آمریکایی از صحنه درگیری غیرواقعی است، افزود: در صحنه روایت، به‌گونه‌ای خود را روایت می‌کنند که انگار فاتح میدان هستند و آن اندازه روایت‌های دروغ گفته‌اند که خود هم باور کرده‌اند و به دنبال این دروغ‌ها می‌روند.

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) درباره تبلیغات رسانه‌های معاند بیان کرد: اخبار جمهوری اسلامی را با دروغ‌های حرفه‌ای به گوش جهان می‌رسانند و هنرمندانه یک چهره غیرواقعی از ایران اسلامی را روایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مطلقا موضوعی در خصوص پیشرفت و نقاط قوت ایران اسلامی در رسانه‌های معاند قابل مشاهده نیست و یک نقطه ضعف کوچک را صد برابر می‌کنند، تصریح کرد: محرم بهترین فرصت برای پرداختن به جهاد تبیین است که در این ماه عزیز خطبا باید مردم را نسبت به نقاط ضعف و قوت، و پروژه‌ها و نقشه‌های دشمن آگاه کنند، چراکه دشمن اجازه پخش شدن این اطلاعات را نمی‌دهد.

رنجبر با بیان اینکه جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری بوده و هر کسی که می‌تواند باید در زمینه اجرای آن اقداماتی انجام دهد، ادامه داد: هیچ تفاوتی در زمینه جهاد تبیین بین زن و مرد وجود ندارد و باید چهره یزیدیان زمانه را هنرمندانه معرفی کنیم؛ در تاریخ کربلا مشاهده کردید که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) چگونه به این مهم پرداختند.

وی با بیان اینکه منبرها بهترین مکان برای جهاد و مقابله با نقشه‌های دشمن است و باید شمر زمان حال که سبیل‌الله را کنار می‌زند به مردم معرفی کنید که همان آمریکا است، تصریح کرد: برخلاف تصور برخی از افراد، ما ملت امام حسین(ع) هستیم و نمی‌توانیم زیر بار ذلت رفته و سرباز آمریکا شویم.

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در خصوص بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی یکی از حساس‌ترین نقاط محسوب شده، چراکه بر سر راه جاده تجاری از شرق چین تا شرق مدیترانه قرار داشته و با ایجاد این جاده ایران تبدیل به نقطه ثقل در منطقه می‌شود.

انتهای پیام
captcha