۲۴ محفل ویژه «شیرخوارگان حسینی» در استان کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4073613
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

۲۴ محفل ویژه «شیرخوارگان حسینی» در استان کردستان برگزار می‌شود

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به تشریح برنامه‌های هیئات مذهبی استان کردستان به مناسبت ایام محرم گفت: ۲۴ محفل ویژه «شیرخوارگان حسینی» در استان کردستان برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی

مظفر آئینی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به برنامه‌های ایام محرم 1401 در کردستان اظهار کرد: به منظور اجرای برنامه‌های ایام محرم الحرام به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی 620 هیئت مذهبی در سطح استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 350 سخنران مبلغ و مبلغه در هیئات مذهبی شهری و روستایی استان به سخنرانی و ارائه مطالبی در خصوص این ایام می‌پردازند، افزود: نوحه‌خوانی ۵۶۰ مداح در هیئات مذهبی نیز از دیگر فعالیت‌های ایام محر‌م‌الحرام استان کردستان است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان برگزاری۲۴ محفل ویژه شیرخوارگان حسینی را از برنامه‌های دیگر هیئات مذهبی کردستان در ایام محرم ذکر و بیان کرد: 510 مراسم دسته‌روی نیز ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام محرم در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی برپایی ۲۱۰ ایستگاه صلواتی، تجمیع هیئت مذهبی در روزهای هفتم، تاسوعا و عاشورا در ۲۴ نقطه استان و برپایی نماز ظهر عاشورا در ۷۲ هیئت مذهبی استان را از دیگر فعالیت‌های ایام محرم در استان دانست و یادآور شد: فضاسازی اماکن مذهبی، مساجد و تکایا و تهیه و پخت غذا توسط ۳۲۰ هیئت نیز در ایام محرم الحرام در سطح کردستان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha