استفاده از ظرفیت مبلغان و مداحان در امر فرهنگ‌سازی محیط زیست
کد خبر: 4073551
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

استفاده از ظرفیت مبلغان و مداحان در امر فرهنگ‌سازی محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی که طیف گسترده‌ای از مخاطبین را تشکیل می‌دهند، گفت: استفاده از ظرفیت و پتانسیل روحانیون، مبلغین، مداحان و افراد تأثرگذار بهترین فرصت برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست است.

دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی، امروز 4 مردادماه در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، در آستانه آغاز ماه محرم و شروع مراسم عزاداری امام حسین(ع)، اظهار کرد: هدف از این دیدار، فراهم کردن زمینه برگزاری محرمی، محیط زیستی با مشارکت همه عزاداران و دوستداران امام حسین(ع) است.

وی توجه به مسائل زیست محیطی را  مصداق امر به معروف و نهی از منکر عنوان و از مدیریت پسماند، گرد و غبار، کمبود آب  و شکار غیر مجاز به عنوان چالش‌های جدی محیط زیستی استان نام برد و اظهار کرد: یک نهاد و یک دستگاه دولتی به تنهایی قادر با مقابله با این چالش‌ها نبوده و می‌طلبد که تمام دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم در این خصوص همکاری و همراهی داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی که طیف گسترده‌ای از مخاطبین را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: استفاده از ظرفیت و پتانسیل روحانیون، مبلغین، مداحان و افراد تأثرگذار بهترین فرصت برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رضایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به این موضوع که حفظ محیط زیست از آموزه‌های دینی ما مسلمانان است، گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی، مهم‌ترین و اصلی ترین موضوعی است که در حوزه محیط زیست باید به آن توجه کرد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از فضاهای حقیقی برای امر آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه، بهره گیری از فضای مجاری را در تحقیق این امر مهم خواند و اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، مخاطبین گسترده‌ای را تحت پوشش دارد و قطعا از این ظرفیت توانمند و بزرگ برای تبیین ارزش‌های محیط زیستی و حفظ آن با مجموعه حفاظت محیط زیست استان همکاری خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha