ایجاد شور و معرفت حسینی در ویژه برنامه‌های ماه محرم
کد خبر: 4072949
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

ایجاد شور و معرفت حسینی در ویژه برنامه‌های ماه محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مسئله اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم، تعظیم شعائر اسلامی است، تصریح کرد: در آستانه ماه محرم برنامه‌هایی در راستای اقامه عزای امام حسین‌(ع) تدارک دیده شده که قصد داریم امسال این برنامه‌ها در سراسر استان با شور و شعور حسینی همراه باشد.

حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در جلسه استانی «شئون فرهنگی با محوریت ماه محرم» که روز گذشته، یکم مرداد در بیت‌الزهرا(س) گرگان برگزار شد، گفت: در آستانه ماه محرم برنامه‌هایی در راستای اقامه عزای امام حسین(ع) تدارک دیده شده که قصد داریم امسال این برنامه‌ها در سراسر استان با  شور و شعور حسینی همراه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: مسئله اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم، تعظیم شعائر اسلامی است. در این راستا عملیات اصلی ما نیز فضاسازی محیطی خواهد بود. همچنین در این بستر، موضوع نسل حسینی را برای ترویج و تبلیغ در نظر گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام گرزین به سخنان امام راحل(ره) که بیان فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اشاره کرد و گفت: دشمن در تلاش است که با کمرنگ کردن شعور و معرفت حسینی به فرهنگ عاشورایی ضربه وارد کند اما خوشبختانه هرساله با فرا رسیدن ماه محرم شور حسینی در مردم به وجود می‌آید، لذا بهتر این که این شور به همراه معرفت حسینی باشد.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه باید فضاسازی محرم امسال فراتر از سال گذشته باشد، گفت: فضاسازی را باید از مساجد و هیئت‌ها توسعه بدهیم تا همسایه‌ها و کوچه‌های اطراف مسجد، میادین محله‌ها و مجموعه‌هایی که با مسجد در ارتباط هستند، رنگ و بوی محرم را به خود بگیرند.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان‌ اینکه نصب پرچم سیاه در میادین اصلی شهر تحت عنوان «السلام علیک یا اباعبدالله‌ الحسین» از دیگر پیشنهادات ما برای ایام محرم است، تصریح کرد: در ماه محرم دستگاه‌های اجرایی باید ۲۰ متر اطراف ساختمان خود را پرچم سیاه نصب کنند و این در میادین اصلی شهر هم نمود پیدا کند به طوری که اگر مسافری از شهر عبور می‌کند پیام عاشورا را دریافت کند.

وی به شیوع دوباره ویروس کرونا در کشور به‌ویژه در استان اشاره کرد و گفت: طبق تمهیدات صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی اگر شرایط مهیا بود برنامه‌ها طبق روال همیشگی انجام می‌شود در غیر این صورت خود را تابع دستورات ستاد کرونا می‌دانیم و به طور قطع باید در حفظ جان و سلامتی مردم و محبان اهل‌البیت(ع) کوشا باشیم و به دستورالعمل‌های ستاد کرونا عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha