آیت‌الله العظمی صافی جریان‌ساز حوزه مهدویت هستند
کد خبر: 4070731
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی:

آیت‌الله العظمی صافی جریان‌ساز حوزه مهدویت هستند

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، جریان‌ساز حوزه مهدویت هستند و آثار ایشان در این عرصه بسیار چشمگیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین الهی‌نژاد، عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهشی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین الهی‌نژاد، عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۲۲ تیرماه در آیین رونمایی از پوستر همایش بین‌المللی«مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و مرکز همکاری‌های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: معظم له در مورد انتظار، بیان می‌دارند که حرکت و انتظار در کنار هم هستند و از هم جدا شدنی نیستند.

دبیر علمی همایش مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی افزود: این مرجع فقید در جمله‌ای دیگر گفته‌اند، همیشه یاد آن حضرت را در دل‌هایمان زنده نگه داریم و سعی کنیم از طریق اصلاح اعمال خود، زمینه ظهور حضرتش را هرچه بیشتر فراهم کنیم.

استاد حوزه‌ علمیه قم ادامه داد: از این جملات برداشت می‌شود که انتظار باید نهضت‌بخش، پویا و حرکت‌آفرین باشد، همانطور که مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در حوزه مهدویت جریان‌ساز بودند و این جریان‌سازی حاصل سال‌ها تلاش علمی این فقیه مهدوی است که آثار پژوهشی بسیاری را به دنبال داشته است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی افزود: اگر در طول تاریخ اسلامی، وقتی که آثار و خروجی‌های علمی مرتبط با مهدویت را رصد کنیم، می‌بینیم که اگر این تطور را از ابتدای تاریخ تشیع در نظر داشته باشیم، در عصر حضور ائمه(ع) بیشترین آثار متعلق به فضل بن شاذان با هفت کتاب بوده است.

وی با اشاره به کتب منتشر شده در زمینه مهدویت در دوران ابتدایی غیبت کبری، یادآور شد: در این میان مرحوم کلینی با هشت کتاب بیشترین آثار علمی را در این زمینه داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد بیان کرد: در کل دوران تاریخ اسلام تاکنون آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با بیش از ۲۰ اثر، بیشترین عنوان کتاب را در حوزه مهدویت تألیف کرده و به زیور طبع آراسته است.

وی گفت: این همایش از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با اشراف بیت مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی اظهار کرد: در این همایش با عنایت به اینکه این فقیه مهدوی آثار خوبی را در حوزه مهدویت دارند و دست اساتید و پژوهشگران باز است، تولیدات علمی متعدد و متنوعی را خواهیم داشت.

وی با تأکید بر برگزاری ۲۵ تا ۳۰ کرسی علمی با موضوع مقاله‌های علمی همایش عنوان کرد: این کرسی‌ها تا رسیدن به زمان برگزاری همایش برگزار خواهند شد تا از وزانت علمی و تحلیلی خوبی برخوردار باشند.

در ادامه این مراسم، پوستر همایش بین‌المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی فرزند ایشان، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین الهی‌نژاد، دبیر علمی این همایش رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha