جشنواره‌ها محفلی برای کشف استعداد‌های جوان علمی هستند
کد خبر: 4070373
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

جشنواره‌ها محفلی برای کشف استعداد‌های جوان علمی هستند

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی گفت: برگزاری جشنواره‌های علمی و پژوهشی، در واقع محفلی برای کشف و استعدادیابی علمی جوانان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی، 21 تیرماه در آیین اختتامیه جشنواره سیزدهم که در سالن همایش‌های آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی استعداد‌های برتر و تجلیل از محققان جوان حوزوی دو هدف مهم جشنواره علامه حلی است.

استاد حوزه‌ علمیه قم بیان کرد: این جشنواره در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود و در کنار آموزشی بودن، طلابی را که در عرصه پژوهش فعالیت دارند، مورد تشویق قرار می‌دهد.

وی افزود: امروز پژوهش در حوزه‌های علمیه نهادینه شده است و در مدارس سطح یک حوزه شاهد چندین فعالیت مرتبط با عرصه پژوهش هستیم، این فعالیت‌ها، از کارگاه‌های مهارت‌های پژوهشی گرفته تا سایر عرصه‌های پژوهشی در مقاطع و سطوح مختلف حوزه با حضور طلاب جوان برگزار می‌شود.

معاون حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جشنواره علامه حلی که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد، امروز به خوبی در میان حوزه برادران و خواهران نهادینه شده است، گفت: این جشنواره به منظور تجلیل از محققان جوان حوزوی برگزار و برگزیدگان این جشنواره به معاونت‌های پژوهش حوزه‌های علمیه معرفی می‌شوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی گفت: ایجاد هماهنگی و فرآیند یکسان در نظام جشنواره کار بسیار مهمی است که امروز دست‌اندرکاران جشنواره علامه حلی نسبت به این مهم اهتمام داشته‌اند و قدردان تلاش آنان هستیم.

وی افزود: شورای علمی جشنواره بسیار فعال بود و در کنار ارزیابی ها، نگاه ویژه به محتوا‌ها نیز صورت گرفت، تا اثرات برگزیده در نهایت دقت انتخاب شوند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان کرد: در مورد آثار ارسالی به جشنواره، توجه به فرآیند‌های پژوهشی در سطوح یک تا چهار، توجه به شاخصه‌های پژوهش و توجه به روش‌شناسی معتبر مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه این جشنواره در کنار شناسایی استعداد‌های برتر می‌تواند آموزشی هم باشد، بیان کرد: حوزویان امروز نیمی از مسئولیت تولیدات علمی و پژوهشی را به دوش می‌کشند و در عرصه پژوهش شاهد حرکت رو به جلو هستیم.

انتهای پیام
captcha