اردوهای اسلامی فرصتی برای آشنایی با قرآن و مفاهیم دینی است
کد خبر: 4070359
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
دبیرکل مجمع جهانی تقریب:

اردوهای اسلامی فرصتی برای آشنایی با قرآن و مفاهیم دینی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اختتامیه هشتمین دوره اردوی فرهنگی آموزشی کوثر در مسکو گفت: اردوهای اسلامی موجب دانش‌افزایی و آشنایی هرچه بیشتر آن‌ها با قرآن و مفاهیم دینی، مذهبی و سنت اهل بیت(ع) می‌شود که مایه خوشحالی است.

اردوهای اسلامی فرصت آشنایی با قرآن و مفاهیم دینی استبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در این مراسم که به مناسبت عید قربان در سالن اجتماعات مرکز اسلامی مسکو با حضور دانش‌آموزان و والدین آنان برگزار شد، اظهار کرد: تربیت نوجوانان و جوانان یکی از مسئولیت‌های اصلی خانواده‌های اسلامی در کشورهایی مشابه روسیه تلقی می‌شود که این مسئولیت، مسئولیتی سنگین است که در ابتدا بر عهده پدران و مادران و در درجه دوم بر عهده‌ مؤسسات و مراکز فرهنگی و اسلامی قرار دارد.

وی افزود: این که نوجوانان ما در اردوهای اسلامی شرکت می‌کنند و این حضور موجب دانش‌افزایی و آشنایی هرچه بیشتر آن‌ها با قرآن و مفاهیم دینی، مذهبی و سنت اهل بیت(ع) می‌شود، بسیار باعث مسرت و خوشحالی است.

حجت‌الاسلام شهریاری بیان کرد: ما نوجوانان و جوانانی داریم که آماده و پذیرای احکام، اخلاق و عقاید اسلامی هستند ولی برای این که  آشنایی با این مبانی ایجاد شود؛ همه ما باید تلاش کنیم و حس مسئولیت داشته باشیم و در قبال ائمه اطهار(ع)، این مسئولیت خودمان را انجام دهیم.

بنا بر این گزارش، اجرای سرود دسته جمعی «سلام فرمانده» توسط دانش‌آموزان دختر شرکت‌کننده در هشتمین دوره اردوی فرهنگی آموزشی کوثر از دیگر برنامه‌های مراسم بود و در پایان کلیپ خلاصه‌ای از کلاس‌ها، مسابقات و فعالیت‌های صورت گرفته در هشتمین دوره اردوی فرهنگی آموزشی کوثر برای حاضران پخش شد.

خبر دیگری نیز حاکی است، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سفر به روسیه با حضور در محل اقامت کارگزاران ایرانی در مسکو ضمن حضور در نماز جماعت ظهر و عصر در شورای فرهنگی سفارت ایران در مسکو نیز حضور یافت و با اعضای شورا به بحث و گفت‌و‌گو پرداخت.

 ‌حجت‌الاسلام شهریاری در این دیدار رعایت حقوق شهروندان در هر کشوری را از اصول ارتباطات بین‌الملل برشمرد و ضمن تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه بین‌الملل، اصول راهبردی پیشنهادی برای رویکردهای بین‌المللی در این بیانیه را برای حاضران تشریح کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همکاری و هم‌افزایی مسلمانان را از جمله این اصول راهبردی برشمرد که می‌تواند در کنار دو عنصر معنویت اسلامی و رعایت اصول وحدت اسلامی، پلکانی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی باشد و این مهم بدون همکاری همه مذاهب و فرق و همه اقوام در کشورهای اسلامی امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام
captcha