جامعةالمصطفی از پیشروان آموزش مجازی بدون تعطیلی و افت کیفیت در ایام کرونا است
کد خبر: 4070136
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی:

جامعةالمصطفی از پیشروان آموزش مجازی بدون تعطیلی و افت کیفیت در ایام کرونا است

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه گفت: این مجموعه از پیشروان آموزش مجازی، بدون تعطیلی و افت کیفیت در کشور به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام محسن قنبری، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام محسن قنبری، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه، ۲۰ تیرماه در شانزدهمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگایی‌های جامعةالمصطفی العالمیه که با شعار «آموزش کارآمد و اشتغال‌آفرین؛ موانع و راهکارها» از 20 تیرماه آغاز به کار کرده است، با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از تراکم برنامه‌ها در اجلاس پیش رو سخن گفت.

وی افزود: پیش از آغاز، بیش از 100 پیشنهاد در مورد موضوع اجلاس به دبیرخانه ارسال شده بود که در نهایت، موضوع «آموزش کارآمد و اشتغال‌آفرین؛ موانع و راهکارها» برای شانزدهمین اجلاس در نظر گرفته شد.

وی، با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس در سه و نیم روز متوالی برگزار خواهد شد و روز آخر، مهمان هیئت امنای المصطفی خواهیم بود، به برخی از برنامه‌های درنظر گرفته‌شده برای اجلاس اشاره کرد و گفت: پرداختن به مباحث آموزش‌های فنی حرفه‌ای، مهارتی و کاربردی بخش مهمی در این اجلاس دارد چرا که اگر بخواهیم آموزش را کارآمد کنیم و دانش‌آموختگان اشتغال‌آفرینی داشته باشند، باید به این گونه مباحث توجه ویژه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام قنبری افزود: می‌دانیم که یکی از وجوه همت جامعةالمصطفی، گسترش زبان فارسی در اقصی نقاط جهان است. در این اجلاس مباحثی در این زمینه مطرح خواهد شد. از سوی دیگر، باید توجه داشت که دانشگاه مجازی المصطفی، به ویژه در دوران شیوع کرونا، مباحثی را دنبال کرد که لازمه دوران شیوع بیماری بود و جامعةالمصطفی از پیشروان آموزش مجازی، بدون تعطیلی و افت کیفیت در کشور به شمار می‌رود.

معاون ارتباطات و بین‌الملل المصطفی به آموزش‌های کوتاه‌مدت و اهمیت آن پرداخت و ادامه داد: نسل اول آموزشی، به دنبال ارائه مدارک تحصیلی بود و امروز شاهد رشد چندجانبه نسل آموزشی کشور هستیم. پیش از این، حاملان مدارک دانشگاهی کمتر به مهارت معطوف به منطقه توجه داشتند و در ادامه، دانشگاه‌های پژوهش‌محور پدید آمد و تولیدکننده مقاله تربیت شد، در حالی که این مقالات معمولاً معطوف به حل مشکل نبود.

وی بیان کرد: حرکت امروز مراکز دانشگاهی، رویکرد ایده‌پردازی و ایجاد کارآمدی دارد و اجلاس شانزدهم نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام قنبری در پایان، جامعةالمصطفی را یکی از مراکز تمدن‌ساز دانست که آینده پژوهش را رصد می‌کند و طرحی نو ابداع و ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha