جامعه سالم نیازمند توجه به فرهنگ نماز است
کد خبر: 4069078
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

جامعه سالم نیازمند توجه به فرهنگ نماز است

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با یادآوری آیات قرآن کریم درباره تأثیر نماز در زندگی انسان گفت: اگر به دنبال ایجاد جامعه و خانواده و محیط کار سالم و به دور از هرگونه ناپاکی هستیم، باید به نماز توجه ویژه‌ای شود.

حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس امروز، 15 تیرماه در همایش رؤسا و معاونین و کارشناسان آموزش متوسطه و گروه‌های آموزشی متوسطه ادارات آموزش و پرورش سراسر استان که در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار معلمی گفت: معلمان، افراد را به سمت درستی و راه حق هدایت می‌کنند بنابراین بسیار وظیفه‌ای مهم و حائز اهمیت به عهده دارند.

وی اظهار کرد: چند صد حدیث از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد که اگر حتی یکی از آن‌ها را در زندگی اجرا کنیم به رستگاری خواهیم رسید.

سقاچی تأکید کرد: خداوند عالم را بیهوده نیافریده بلکه هدف والایی داشته و آن را در خدمت انسان قرار داده است و از طرفی دیگر، انسان را آفرید تا او عبادت و خودشناسی کرده و بنده خداوند شود.

وی با بیان اینکه زیباترین تعبیر خدا درباره بشر، بنده شدن اوست، به آیه «اِنَّ الصَّلاهَ تَنهی عَنِ الفَحشاءِ وَ المُنکَر» اشاره کرد و گفت: اگر به دنبال ایجاد جامعه و خانواده و محیط کار سالم و به دور از هرگونه ناپاکی هستیم، باید به نماز توجه ویژه‌ای شود.

قائم مقام ستاد اقامه  نماز فارس با یادآوری این نکته حدود 15 هزار روایت درباره اهمیت نماز از اهل بیت(ع) وجود دارد، یکی از اصلی‌ترین عوامل جذب به سمت نماز را شیوه تبلیغ دانست و گفت: عامل بودن، مهم‌ترین روش آموزشی است که باید در تبلیغ نماز بدین مسئله توجه کنیم.

سقاچی در پایان از برگزاری دوره ضمن خدمت با موضوع «اهمیت و آشنایی با رازهای نماز» برای فرهنگیان استان در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام
captcha