لزوم ارائه مطلوب آموزه‌های دینی برای دانش‌آموزان
کد خبر: 4068650
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان کرد:

لزوم ارائه مطلوب آموزه‌های دینی برای دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ارائه مطلوب آموزه‌های دینی برای دا‌نش‌آموزان بسیار راهگشاست، اظهار کرد: بهترین دستاورد حوزه تعلیم و تربیت، ایجاد شرایطی برای انس دانش‌آموزان با قرآن کریم است.

لزوم ارائه مطلوب آموزه‌های دینی برای دانش‌آموزان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در گردهمایی ائمه‌جمعه استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار گیلان، روز گذشته، 13 تیرماه در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، بیان کرد: فصل مشترک فراوانی بین آموزش و پرورش و دستگاه امامان جمعه وجود دارد که ان‌شاالله طلیعه‌ای باشد تا با همکاری یکدیگر به اهداف آموزش و پرورش دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی آموزش و پرورش، گفت: حاکمیت و سیاست‌زدگی بر مجموعه برنامه‌های تعلیم و تربیت، چالش بزرگی است و با وجود اینکه مبانی تعلیم و تربیت همیشه مشخص بوده، اما برای معرفی و گزینش مدیران شاهد این اثرگذاری بوده‌ایم.

فائزی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پرورشی و تأثیر آن بر تربیت دانش‌آموزان آینده‌ساز، تصریح کرد: بعد از دو سال ماجرای کرونا، شرایط بسیار سختی در آموزش و پرورش حاکم شد و ما در واقع با فضای جدیدی روبرو شدیم، ولی این فضای جدید ما را برای پرورش دانش‌آموزان نخبه و انقلابی محدود نکرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دانش‌آموزان با موضوعات مختلف در مدارس مواجه می‌شوند، گفت: فضای مجازی بسیار تأثیرگذار است و باید از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد تا دانش‌آموزان در جریان آموزش صحیح قرار گیرند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ارائه مطلوب آموزه‌های دینی برای دانش‌آموزان بسیار راهگشاست، اظهار کرد: این امر همت و هنر مربیان را می‌طلبد که در رأس آن‌ها ائمه‌جمعه هستند و باید از این ظرفیت ارزشمند استفاده کرد تا حضور روحانیون را در فضای مدارس داشته باشیم.

فائزی در ادامه بیان کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها، تأسیس مدارس معارف اسلامی و قرآنی را داشته باشیم و دانش‌آموزان را از همان اول در فضای معنوی قرار دهیم تا بتوانیم از آن‌ها الگوهای مناسبی بسازیم.

وی در پایان به استفاده از نیروهای توانمند در بخش پرورشی اشاره کرد و افزود: سعی می‌کنیم با بکارگیری نیروهای متخصص، مطالبات ارائه شده را به نحو درست پاسخ دهیم. همچنین در توسعه فعالیت‌های قرآنی و در بخش عفاف و حجاب برنامه‌های خوبی داریم و بهترین دستاورد حوزه تعلیم و تربیت، ایجاد شرایطی برای انس دانش‌آموزان با قرآن کریم است.

انتهای پیام
captcha