هدف نظام آموزش، پرورش انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4068647
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

هدف نظام آموزش، پرورش انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه بی‌مهری در حوزه تعلیم و تربیت جایی ندارد، اظهار کرد: سایه‌افکنی سیاست بر حوزه آموزش و پرورش قابل قبول نیست و هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت، پرورش انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی است.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در گردهمایی ائمه جمعه استان که با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، روز گذشته، 13 تیرماه در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، بیان کرد: نقش آموزش و پرورش و ائمه‌جمعه در زمان مواجهه با آسیب‌ها، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

وی در ادامه با اشاره به جمله‌ای از امام صادق(ع)، اظهار کرد: امام در این راستا و در جهت دعوت شیعیان به تقوا و عمل درست سفارش کردند که از محرمات الهی دوری کرده و خودتان را نگه‌داری کنید، از معاصی اجتناب کنید و همیشه دنبال جلب رضای خداوند باشید که اگر شیعیان ما چنان باشند، مردم به سوی ما سرعت می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بر ذخیره اعمال نیکو برای آخرت و خودسازی تأکید کرد و گفت: خودسازی، مهم‌ترین اصل جهت توفیق در همه امور است و باید همه اعمال در راه رضای خدا باشد. بنابراین رضای خدا در جهت ممانعت از همه اموراتی است که انسان را خواسته یا ناخواسته در دام شیطان قرار می‌‌دهد و رضای خدا باعث نجات انسان می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بی‌مهری در حوزه تعلیم و تربیت اصلا جایی ندارد، اظهار کرد: سایه‌افکنی سیاست بر حوزه آموزش و پرورش قابل قبول نیست، چون مراحل تربیت دانش‌آموزان بسیار تخصصی بوده و هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت، پرورش انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی است. همچنین بالاترین میزان ارزش‌های اخلاقی مربوط به پدر و مادر است و خانواده‌ها به عنوان یک عضو اصلی نظام تعلیم و تربیت باید مورد عنایت جدی قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha