رسالت رسانه‌ها در امیدآفرینی و بیان روایت‌های درست
کد خبر: 4068593
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بیان کرد:

رسالت رسانه‌ها در امیدآفرینی و بیان روایت‌های درست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بر نقش اصحاب رسانه در آگاه‌سازی مردم و نشر روایت‌های درست در فضای مجازی تاکید و بیان کرد: متولیان و مسئولین باید داده‌های درست را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

حسین مصطفی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حسین مصطفی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان با موضوع فضای مجازی که صبح امروز، ۱۳ تیرماه در دفتر معاونت سیاسی استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به مسئولیت‌ اصحاب رسانه و همچنین وظایف دولتمردان، اظهار کرد: رسانه‌های فعال کشور، باید در راستای کاهش آسیب‌های فضای مجازی بر اقشار مردم، تلاش ویژه داشته باشند.

وی با بیان این‌که به مرور زمان، میزان گرایش و استفاده مردم از فضای مجازی و همچنین آسیب‌زایی این فضا افزایش یافته است، ابراز کرد: دستگاه‌هایی که رسالت آموزش سواد فضای مجازی به جامعه را برعهده دارند، در کنار سایر رسانه‌ها باید در راستای شفاف‌سازی گام بردارند تا جامعه از روایات اصلی و واقعی آگاهی یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان دوران کنونی را دوران روایت‌ها و یا به‌عبارت دیگر دوران جنگ روایت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دسترسی جامعه در کوتاه‌ترین زمان به روایت درست، می‌تواند در آسیب‌زدایی و کاهش آسیب‌دیدگی مردم در این حوزه نقش به‌سزایی داشته باشد. در عملیات روانی، وقتی دشمن شایعه‌ای را منتشر می‌کند، در صورت عدم اقدام به‌موقع در برطرف‌سازی شایعه، آثار آن بر روان جامعه باقی خواهد ماند و به‌راحتی پاک نمی‌شود.

مصطفی‌‌پور تمرکز فعلی دشمن را بر یاس‌آفرینی دانست و اذعان کرد: در این راستا، دشمن از همه ابزارهای خود برای مایوس‌کردن جامعه استفاده می‌کند. حال در این فضا وظیفه اصلی رسانه‌های خیرخواه این است که امیدآفرینی کنند. نقش‌آفرینی در تزریق امید به جامعه، وظیفه همه ماست زیرا دشمن به‌دنبال افزایش تحریم‌ها و فشار حداکثری است تا با ایجاد اتفاقاتی در کشور، دولت را درگیر فضایی پر تنش کند و فرصت اجرای برنامه‌ها را از آن سلب نماید.

وی به اهمیت عبرت‌آموزی از تاریخ، تاکید و تصریح کرد: در نگاه دینی هم در ایام حکومت حضرت علی(ع)، دشمنان با ایجاد فضایی پر تنش با تعدد جنگ‌ها، اجازه ندادند مردم از حکومت عادلانه ایشان بهره ببرند. اکنون نیز مردم به دولت انقلابی که خود را مقید به راهبرد اصلی انقلاب و اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری می‌داند، روی آورده‌اند، اما دشمن با اجرای عملیات روانی با استفاده از فضای مجازی، به هرنحوی تلاش می‌کند تا شرایط جامعه را متشنج کند. در چنین شرایطی باید همه با کمک یکدیگر امیدآفرینی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: البته این به معنی آن نیست که اگر دولتمردی، راه را خطا رفت به وی گوشزد نکنیم. شفافیت از ویژگی‌های یک دولت خوب است. در واقع زمانی که تشخیص داده شود که آینده کشور منوط به اجرای درست یک طرح است، پس همه باید در این مسیر کمک کنیم تا اشتباهات کاهش یابد و هدف اصلی حمایت شود تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

مصطفی‌پور با تاکید بر این‌که متولیان و مسئولین، داده‌های درست را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند، عنوان کرد: همچنین مسئولین باید در تحلیل ابعاد برنامه‌ها، سوالات پیرامون اجرای برنامه‌ها و پاسخگویی به انتظارات مردم همراهی کنند زیرا آنان در میدان و در حال خدمت‌رسانی هستند ولی به خوبی انعکاس داده نمی‌شود، از این رو مسئولین نیاز به آگاه‌سازی در حوزه رسانه دارند. به همین خاطر به دنبال افزایش ارتباط رسانه‌ها و دولتمردان هستیم.

وی بر نقش اصحاب رسانه در آگاه‌سازی مردم و نشر روایت‌های درست در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: در این‌صورت، تلاش دشمن به ثمر نخواهد نشست و شاهد کاهش آسیب‌ها در این حوزه خواهیم بود. مدیریت فضای مجازی را می‌توان دو سویه دانست که هم ایجابی است یعنی آگاه‌سازی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی را شامل می‌شود و هم سلبی است، یعنی نباید فضا را برای معاندین، مغرضین و کسانی که اخلاقیات جامعه را به بیراهه می‌کشند و در تربیت خانواده‌ها اختلال ایجاد می‌کنند، فراهم کرد.

انتهای پیام
captcha