ممانعت آل خلیفه از سفرهای زیارتی بحرینی‌ها فرقه‌گرایی نفرت‌انگیز است
کد خبر: 4067490
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
جنبش الوفاق:

ممانعت آل خلیفه از سفرهای زیارتی بحرینی‌ها فرقه‌گرایی نفرت‌انگیز است

جنبش الوفاق با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: ممانعت رژیم آل خلیفه با سفرهای زیارتی شهروندان بحرینی به عتبات عالیات در سوریه، عراق و ایران فرقه‌گرایی نفرت‌انگیز و غیر قابل قبول است.

به گزارش ایکنا، جنبش الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم بحرین طی روزهای گذشته هزاران شهروند را با ممانعت از تردد آنها به زیارتگاه‌ها و اماکن متبرکه در جمهوری عربی سوریه، جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: مقامات رسمی ذی‌ربط این ممنوعیت را به شیوه‌های تحریک‌آمیز که مبتنی بر هیچ بعد قانونی نیست، به شکلی آشکار با ابعاد فرقه‌ای و توسط نهادهای رسمی به‌کار گرفته‌اند که ناشی از وجود خط مشی رسمی در هدف قرار دادن طیفی اساسی از جامعه بحرین است.

الوفاق گفت: مقامات بحرین به رفتار و عملکرد فرقه‌ای خود ادامه می‌دهند که در همه جنبه‌های آموزشی، عملکردی، مذهبی، خدماتی گسترش یافته و همچنین هر آنچه را که می‌توان از نظر قانونی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای اعمال محدودیت‌ها و مجازات‌ها بر مبنای فرقه‌ای به‌کار گرفت، در بر گرفته است.

این جنبش افزود: سیاست فرقه‌گرایی به دلیل نبود کثرت‌گرایی سیاسی، تنوع فرقه‌ای و حکومت فراگیر فرقه‌ای است که صحنه عمومی سیاست را پیچیده می‌کند و از توافق اجتماعی و اجماع بر سر قانون اساسی غافل می‌شود که مهم‌ترین عامل دولت‌سازی، ثبات، همزیستی و برابری در حقوق و وظایف محسوب می‌شود که بحرین فاقد آن است.

این جنبش افزود: ما بار دیگر بر نیاز بحرین به حکومتداری خوب که به تقویت و توسعه نهادها کمک می‌کند، تأکید می‌کنیم تا پارلمانی با اختیارات کامل تشکیل شود که قادر به قانون‌گذاری، نظارت و پاسخگویی باشد و دولتی با اراده مردمی تشکیل شود که نماینده اراده مردم باشد و قوه قضائیه‌ای مستقل داشته باشد که عدالت را نسبت به همه انجام می‌دهد و حامی عدالت و یک سیستم امنیت ملی برخاسته از جامعه است.

انتهای پیام
captcha