برگزاری جلسه کارگروه مرکزی تفاهم‌نامه مشترک سازمان اوقاف و بنیاد مسکن
کد خبر: 4067242
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

برگزاری جلسه کارگروه مرکزی تفاهم‌نامه مشترک سازمان اوقاف و بنیاد مسکن

جلسه کارگروه مرکزی تفاهم‌نامه مشترک سازمان اوقاف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور مسئولان دو نهاد برگزار شد.

تفاهم نامهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، جلسه کارگروه مرکزی تفاهم‌نامه مشترک سازمان اوقاف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز، هفتم تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این جلسه که معاونان و مدیران کل هر دو مجموعه حضور داشتند، در مورد تفاهم‌نامه‌ای که در هشت ماده به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسیده بود، بحث و تبادل نظر شد.

مجتبی باقرزاده، مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این جلسه درباره این تفاهم‌نامه گفت: تفاهم‌نامه‌ای پنج سال قبل بین سازمان اوقاف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده بود که ابتدای سال گذشته به پایان رسید؛ با تعاملی که با بنیاد مسکن داشتیم در شش ماه تفاهم‌نامه قبلی بازنگری شد و نهایتا به استان‌ها ابلاغ شد.

وی با تأکید بر اینکه فصل جدیدی از همکاری‌های سازمان اوقاف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با این تفاهم‌نامه شکل گرفته است، افزود: در این جلسه نکات، منویات و سیاست‌های ریاست‌های دو سازمان را می‌شنویم و تذکرات لازم را ابلاغ می‌کنند؛ پس از این جلسه، جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌های مشترک به‌صورت مستمر دنبال خواهد شد.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه نتیجه این تفاهم‌نامه احیاء و آبادانی موقوفات و اماکن مذهبی است، بیان کرد: هر سه ماه یکبار و به‌صورت فصلی جلسه کارگروه مرکزی تفاهم‌نامه مشترک سازمان اوقاف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور روسای دو سازمان برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه، محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه وقف و گستردگی سازمان اوقاف و امور خیریه از یک سو و توان اجرایی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۶ تفاهم‌نامه‌ای منعقد و اقدامات خوبی انجام شد اما آن تفاهم‌نامه برای گسترش همکاری‌ها نیازمند بازنگری بود.

وی ادامه داد: در دی ماه سال گذشته تفاهم‌نامه جدید فی مابین سازمان اوقاف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد که محورهای مختلفی دارد؛ از اولین تفاهم‌نامه فی ما بین، ۲۳ هزار و ۷۵۱ املاک وقفی دارای سند شدند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک ادارت کل اوقاف و ادارات کل بنیاد مسکن در استان‌ها، بیان کرد: ۲۶۶ جلسه مشترک در شهرستان‌ها و ادارات کل برگزار شده است؛ براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده در هر سال باید ۱۰ هزار سند برای املاک وقفی صادر شود و این نیازمند پیگیری‌های جدی‌تری است.

همچنین، در قسمتی از این جلسه ارتباط ویدئوکنفرانسی با ادارت کل اوقاف در ۳۱ استان برقرار شد و مدیران کل اوقاف و امور خیریه و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تمامی استا‌ن‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند و گزارشی از فعالیت‌های خود در زمینه صدور سند را ارائه دادند؛ پس از ارائه هر گزارش توسط مدیران کل استان‌ها، روسای سازمان اوقاف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نکات مهم در خصوص ادامه فعالیت‌های استان مربوطه را تصریح کردند.

پیادآور می‌شود، در تفاهم‌نامه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با برگزاری جلسات مشترک متعدد و بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث حقوقی، ثبتی و اوقافی، خلاء‌ها و ابهامات تفاهم‌نامه قبلی برطرف شد و مفاد آن پیرامون موضوعات مختلف اعم از بازنگری در طرح هادی موقوفات روستایی، اجرای پروژه‌های مشترک عمرانی، تثبیت سند مالکیت موقوفات و اماکن مذهبی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و همچنین تفکیک و تغییر کاربری و الحاق به بافت اراضی وقفی در راستای قانون ساماندهی به امضای روسای دو سازمان رسیده و از ابتدای سال جاری برای اجرایی شدن به ادارات کل استانی ابلاغ شده است.

انتهای پیام
captcha