اعلام جزئیات ثبت‌نام در رشته قرائت تقلیدی مسابقات مشکات
کد خبر: 4067219
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

اعلام جزئیات ثبت‌نام در رشته قرائت تقلیدی مسابقات مشکات

آزمون رشته قرائت تقلیدی ویژه آقایان مسابقات ملی و بین‌المللی مشکات در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در بخش آقایان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم مشکات، به منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و فراهم آوردن زمینه‌ای جهت انس بیش از پیش با مصحف شریف و انسان‌ساز قرآن کریم و مفاهیم تعالی‌بخش و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن در محیط جامعه برگزار می‌شود.

ثبت‌نام در چهارمین دوره مسابقات سراسری و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشکات از ۲۱ خرداد آغاز شده و تا ۱۹ تیرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره در چهار رشته حفظ کل، ترتیل و قرائت تقلیدی قرآن و اذان شرکت کنند.

مسابقات این دوره برای دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار خواهد شد. مرحله مقدماتی و افتتاحیه این دوره از مسابقات قرآن مشکات نیز از ۲۷ تیرماه الی ۱۴ مردادماه در شهر کوهسار البرز با رمز یا علی در روز عید غدیر آغاز خواهد شد.

بخش آزمون رشته قرائت تقلیدی ویژه آقایان در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در بخش آقایان برگزار می‌شود. منبع این رشته چهار قرائت موجود در سایت مسابقات به تشخیص داوطلب خواهد بود.

این چهار قرائت عبارتنداز «قرائت سوره مبارکه انشقاق آیات ۶ تا آخر سوره، توسط استاد مرحوم شحات محمد انور»، «قرائت سوره مبارکه بلد آیات ۱ تا ۱۸، توسط استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد»، «قرائت سوره مبارکه حشر آیات ۲۲ تا آخر سوره، توسط استاد محمدصدیق منشاوی»، «قرائت سوره مبارکه بقره آیات ۲۵۰ تا ۲۵۲، توسط استاد مصطفی اسماعیل» است که داوطلب مرحله اول رشته قرائت تقلیدی، جهت شرکت در این آزمون لازم است، پس از ثبت‌نام و تکمیل مشخصات فیلم قرائت خود را از آیات مربوطه ضبط و بارگذاری کند.

داوطلب تا ۱۹ تیرماه فرصت ارسال دارد و زمان فیلم قرائت ارسالی نباید بیش از شش دقیقه باشد. پیش از ضبط فیلم نام و نام خانوادگی، سن و استان خود را اعلام کرده و بهتر است پیش از قرائت استعاذه و بسمله و پس از پایان قرائت تصدیق بگویید.

جهت ضبط و ارسال فایل تصویری می‌توان از تلفن همراه یا رایانه استفاده کرد، ولی دوربین باید به صورت افقی و بدون سیستم، صوتی اکو و افکت‌های صوتی باشد و به صورت خشک ضبط شود.

فیلم‌های ارسالی در دو مرحله داوری و نفرات برتر برای حضور در فینال دعوت خواهند شد. مرحله فینال این رشته به صورت حضوری برگزار می‌شود. منابع آزمون رشته قرائت تقلیدی در مرحله نهایی همان ۴ قرائت مرحله اول می‌باشد و داوطلبان امکان تغییر قرائت خود را نخواهند داشت. نفر برتر رشته قرائت تقلیدی بالای ۱۶ سال به مسابقه بین‌المللی راه پیدا خواهند کرد.

اعلام جزئیات ثبت‌نام در رشته قرائت تقلیدی مسابقات ملی و بین‌المللی مشکات

آموزش ثبت‌نام و لینک ثبت‌نام در چهارمین دوره مسابقات سراسری و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشکات

انتهای پیام
captcha