حقوق بشر آمریکایی را باید یک مفهوم طنز تلقی کرد + صوت
کد خبر: 4066889
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
عماد آبشناس:

حقوق بشر آمریکایی را باید یک مفهوم طنز تلقی کرد + صوت

تحلیلگر مسائل منطقه حقوق بشر آمریکایی را یک مفهوم طنز خواند و گفت: ایالات متحده آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر درسطح جهان در عرصه داخلی و بین‌المللی محسوب می‌شود و طبق گفته کارتر فقط 12 روز در طول عمر منحوس آمریکا وجود داشته که آنها کشتاری نکرده‌اند.

عماد آبشناس، تحلیلگر مسائل منطقه

عماد آبشناس، تحلیلگر مسائل منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا به مناسبت فرارسیدن هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» درباره مؤلفه‌ها و شاخص‌های حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر آمریکایی را بیشتر باید به منزله یک طنز تلقی کرد، زیرا ایالات متحده آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر درسطح جهان در عرصه داخلی و بین‌المللی محسوب می‌شود. از زمان تأسیس آمریکا تا الان روزی نبوده که آمریکایی‌ها در حال کشتار بشر نباشند و طبق گفته کارتر فقط 12 روز در طول عمر منحوس آمریکا وجود داشته که آنها کشتار نکردند.

جان مردم آمریکا هم از دولت‌های آمریکا در امان نیست

وی افزود: شرایط، قوانین و مقررات آمریکا به نحوی است که کارخانه‌ها و شرکت‌های اسلحه‌سازی بتوانند درآمدهای گزافی کسب کنند و برای کسب این درآمد حتی به مردم خودشان هم رحم نمی‌کنند که نشانه آن اخبار فراوان در خصوص کشتار در مدارس و فروشگاه‌ها و ... است. به عبارتی جان مردم آمریکا از سیاستمداران این کشور در امان نیست.


بیشتر بخوانید:


آبشناس اظهار کرد: در سطح جهانی فقط کافی است به منطقه غرب آسیا نگاه کنیم که آمریکایی‌ها در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، لیبی، یمن و فلسطین دست به کشتار فراوان مردم زدند و به عبارت بهتر شاید نقطه‌ای را در این منطقه نتوان پیدا کرد که کشتاری توسط آمریکایی‌ها انجام نگرفته باشد و در خصوص ایران سرنگونی هواپیمای مسافربری کشورمان توسط تروریست‌های آمریکایی را می‌توان اشاره کرد که در نهایت از فرمانده آن ناو تقدیر شد و به او مدال افتخار هم دادند و نمونه اخیر و نزدیک آن ترور سردار شهید سلیمانی بود که در حالی که او مهمان یک کشور دیگر بود این ترور را انجام دادند.

این کارشناس مسائل منطقه ابراز کرد: در واقع همواره آمریکا ناقض حقوق بشر بوده و هیچ گاه در طول تاریخش حامی حقوق بشر نبوده است.

بسیاری از مسئولان کشور درک صحیحی از جنگ رسانه‌ای ندارند

آبشناس درباره ضرورت رهایی از فشارها و اتهامات حقوق بشری آمریکا و غرب علیه کشورمان با اتخاذ رویکرد تهاجمی و مطالبه‌گرانه از آنها در ابعاد حقوقی، رسانه‌ای و تبلیغاتی گفت: بزرگترین مشکل کشور ما در حوزه رسانه‌ای این است که با تیرکمان باید به جنگ تانک و توپخانه و هواپیما برویم. متأسفانه معضل اساسی که در داخل کشور وجود دارد این است که خیلی از مسئولان مربوطه هنوز درک صحیحی از جریان جنگ رسانه‌ای ندارند و همچنان سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای دفاع رسانه‌ای انجام نمی‌دهند و به همین دلیل بیشتر واکنشی عمل می‌کنیم و اصلا نمی‌توانیم خود را با جبهه مقابل مقایسه کنیم.

وی تأکید کرد: در واقع جبهه دشمن با انواع و اقسام تسلیحات رسانه‌ای در حال حمله به ماست و ما در اینجا با ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین تجهیزات و ابزارهای رسانه‌ای با‌ آنها مقابله می‌کنیم و طبعا در این فضا آنها به راحتی می‌توانند جای حق و باطل را عوض کنند و لذا از این لحاظ ضربه‌های زیادی خورده‌ایم که آثار آن در صحنه‌های سیاسی و امنیتی مشاهده می‌شود.

آبشناس تصریح کرد: متأسفانه، متأسفانه و متأسفانه بسیاری از مسؤلان ما خواب هستند و متوجه نیستند کشور الان در چه شرایطی به لحاظ جنگ رسانه‌ای و فرهنگی قرار دارد و اگر از این خواب بیدار نشویم قطعا بازنده این جنگ خواهیم بود.

غفلت داخلی، زمینه بزک شدن چهره حقوق بشری آمریکا  

آبشناس درباره تأثیرگذاری غفلت داخلی در بزک شدن جایگاه حقوق بشری آمریکا در ذهن بخشی از مردم ایران گفت: الان جنگ رسانه‌ای دشمن به پشت دروازه‌های ما رسیده و بسیاری از مردم در کوچه و خیابان تحت تأثیر این جنگ رسانه‌ای در ابعاد مختلف از جمله همین مسئله حقوق بشر یا اقدامات نظام و دولت که بنابه منافع و مصالح ملی تصمیم‌گیری می‌شود، قرار می‌گیرند و به همین دلیل  می‌بینیم آنها با جنگ روانی و رسانه‌ای نسبت به تک تک اقدامات و تصمیمات مسئولان فضاسازی می‌کنند؛ حتی در حد اینکه رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه یا دیگران با چه کسی گفت‌وگو کرد، چگونه صحبت کرد و ....

مدیر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در تهران یادآور شد: در واقع آنها تلاش می‌کنند ساده‌ترین امور داخلی را وارونه جلوه دهند تا بر روی افکار عمومی داخلی تأثیرگذاری کنند که باید در این رابطه حتما فکری کرد وگرنه آنها بیشتر از این قدرت پیشرفت در اذهان عمومی ما را پیدا خواهند کرد.

توفیق دشمن در تقلیل حج به یک مناسک فردی و عبادی

آبشناس درباره وجود ابزار مهمی مانند حج در جهان اسلام و غفلت از ظرفیت‌های تبلیغی آن به ویژه در حوزه معرفی حقوق بشر اسلامی و مقابله با اسلام‌هراسی گفت: اساسا حج در اسلام برای تقویت و ماندگاری وحدت مسلمانان است به همین دلیل در حج هیچ تفاوتی بین هیچ یک از مسلمانان اعم از فقیر و غنی، مسئول و غیر مسئول و ... وجود ندارد و همه یکی هستند و تفاوت‌ها فقط به واسطه عمل انسان‌هاست و این اصل و حقیقت اسلام است که بزرگترین پیام حقوق بشری را در خود دارد.


بیشتر بخوانید:


وی بیان کرد: متأسفانه نه تنها ما نتوانستیم از این ظرفیت عظیم حج در تبلیغ حقیقت چهره اسلام استفاده کنیم بلکه دشمنان توانسته‌اند میان مسلمانان حتی در مناسک حج هم تفرقه بیندازند و اقداماتی انجام دهند که این مناسک به یک سری اعمال فردی و عبادی صرف تبدیل شود و دیگر امکان بهره‌برداری از اهداف اصلی حج که اهداف سیاسی و اجتماعی است فراهم نشود که بخشی از این اقدام با تأثیرگذاری بر نظام‌ها و حکومت‌های دست‌نشانده خود در جهان اسلام انجام گرفته است.

کد

آبشناس ادامه داد:‌ همچنین دشمن با جنگ رسانه‌ای و تبلیغی علیه مسلمانان نسبت به همدیگر و بدبین کردن آنها به یکدیگر از یکسو و راه‌اندازی جریان اسلام‌هراسی در سطح بین‌المللی از سوی دیگر اهداف ضد اسلامی خود را به پیش برده‌ اما کشورهای اسلامی به جای اینکه بیشتر به فکر تقویت امنیت مسلمانان در سطح جهان، ارتقای وحدت اسلامی و دفاع از اصول اسلامی در مقابل هجمه غربی ـ صهیونیستی در قالب اسلام‌هراسی باشند، مشاهده می‌شود بسیاری از رهبران کشورهای اسلامی در حال توطئه‌چینی علیه همدیگر هستند و این نتیجه نفوذ و سلطه دشمن در کشورهای اسلامی است.

انتهای پیام
captcha