حضور طلاب در ده هزار مدرسه
کد خبر: 4063832
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه خبر داد:

حضور طلاب در ده هزار مدرسه

حجت‌الاسلام حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: با تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه، آثار علمی و محتوای مناسب تبلیغی در اختیار مبلغان برای حضور در دوره‌های آموزشی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امورفرهنگی حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه شامگاه ۲۲ خرداد طی سخنانی در نخستین همایش «نقش دین در پیشگیری از اعتیاد» طی سخنانی در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم، با اشاره به تدوین آثار مختلف پژوهشی از سوی اساتید حوزوی در زمینه پیشگیری از اعتیاد، گفت: با تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه، آثار علمی و محتوای مناسب تبلیغی در اختیار مبلغان برای حضور در دوره‌های آموزشی قرار می‌گیرد.

وی همچنین به تشکیل واحد تبلیغ تخصصی در این معاونت اشاره کرد و افزود: مسأله آسیب‌های اجتماعی به ویژه مسأله اعتیاد و راهکار‌های کاهش و پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز را بسیار جدی پیگیری می‌کنیم.

ملانوری با بیان اینکه طلاب و مبلغان در قالب طرح امین در بیش از ۱۰ هزار مدرسه آموزش و پرورش حضور دارند، افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تقویت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان از اولویت‌های اجرای این طرح است.

وی بر ضرورت برقراری تعامل و هماهنگی با تمامی دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات کشور تأکید کرد و افزود: طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی بسیار خوبی توسط مبلغان و روحانیون در زمینه مقابله با اعتیاد و مواد مخدر به انجام رسیده است که امیدواریم هرچه بهتر از آن‌ها استفاده شود.

سپس محمد جمالو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در این همایش با بیان اینکه این ستاد از محتوا‌های آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد حمایت می‌کند ابراز امیدواری کرد با تشکیل کارگروه‌های مشترک راهکار‌های مناسبی در زمینه پیشگیری از اعتیاد ارائه و اجرایی شود.

وی، نگاه غربی به مسائل اجتماعی را باعث رسیدن به بن بست و پوچی دانست و گفت: قطعا آموزه‌های مکتب تشیع برگرفته از آیات و روایات است که چراغ راه و نجات بخش انسان‌ها خواهد بود.

محمد جمالو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر

جمالو با بیان اینکه امروز در مسیر مقابله با اعتیاد در جنگلی از تئوری‌ها قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: ما باید فراتر از آگاهی بخشی در رابطه با اعتیاد و مواد مخدر، به «باورمندی» مردم بیشتر توجه کنیم و برای آنکه مردم حرف و سخن ما را از عمق جان بپذیرند، تلاش کنیم.

وی بر ضرورت عدم اشاره مستقیم و توجه به آثار و عوامل در مسأله مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر تأکید کرد و گفت: بدون تردید تبیین آموزه‌های دینی و اعتقادی برای مردم و جوانان، یکی از بهترین راه‌ها در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد است و این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha