احساس رضایت، محصول مشارکت اجتماعی است
کد خبر: 4059852
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

احساس رضایت، محصول مشارکت اجتماعی است

برگزیده یازدهمین آئین اهدا تندیس فداکاری دانشجویان ایران بیان کرد: مشارکت‌جویی نوعی احساس رضایت و انرژی مثبت نسبت به خود و پیرامون، در افراد ایجاد کرده و در نتیجه میزان نشاط و شادی را در سطح جامعه بالا می‌برد.

امیر مومنی برگزیده تندیس فداکاری دانشجویان ایران

امیر مومنی، نجات‌گر هلال احمر با درجه عملیاتی ایثار که در اردیبهشت‌ماه سال جاری موفق به کسب تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران شد، در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان بیان کرد: کار داوطلبانه در جمعیت هلال احمر با هدف حمایت از نیازمندان و با سازمان‌دهی و بهره‌مندی از توان اقشار جامعه از جمله اعضای داوطلب افتخاری جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه داوطلب فردی است که خدمات خود را داوطلبانه، سامان‌دهی شده، به‌صورت مستمر و یا مقطعي در قالب گروه‌های چهارگانه مهارت، مشارکت، هدایت و حمایت ارائه می‌کند، اذعان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر می‌توانند انواع خدمات فنی، تخصصی، فکری، مشورتی، برنامه‌ریزی و کمک‌های نقدی و غیر نقدی را برای ارائه به نیازمندان و آسیب‌دیدگان دراختیار جمعیت قرار بدهند.

این دانشجوی کارشناسی حرفه‌ای مدیریت امداد و نجات هدف اصلی کمک‌های انسان‌دوستانه را نجات جان انسان‌ها، کاهش درد و رنج و احترام به کرامت انسانی دانست و خاطرنشان کرد: کمک‌های انسان‌دوستانه، ارائه مواد یا کمک‌های تدارکاتی با اهداف بشردوستانه است که به‌طور معمول در مقابل یک بحران انسانی مانند بلایای طبیعی و فاجعه‌هایی که انسان مسبب آن است انجام می‌شود.

برگزیده گیلانی یازدهمین آئین اهدا تندیس فداکاری دانشجویان ایران ابراز کرد: یکی از راه‏‌های تحکیم روابط انسانی از طریق مشارکت است. جامعه‌ای که در آن، میزان مشارکت، همکاری و نوع‌دوستی بین افراد بالا باشد، افراد در عین انجام کارهای شخصی، در پیشبرد کارهای دیگر و انجام فعالیت‌های جمعی همکاری دارند. این مشارکت‌جویی نوعی احساس رضایت و انرژی مثبت نسبت به خود و پیرامون در افراد ایجاد کرده و در نتیجه میزان نشاط و شادی را در سطح جامعه بالا می‌برد.

نجات‌گر هلال احمر تصریح کرد: شادی و خرسندی تک‌تک افراد جامعه در شبکه مبادلات بین جامعه‌ای تحقق می‌یابد. کم و کیف شادمانی افراد با احساس رضایت و خشنودی آن‌ها از خود و پیرامون خود میسر خواهد شد و این جامعه، جامعه‌ای سالم و با نشاط خواهدبود.

وی در پایان افزود: در تمام سال‌های خدمتم افتخار داشتم که در این سازمان نسبت به هم‌نوعانم انجام وظیفه کنم. در این راستا تلاش کردم از نظر علمی و عملی به‌روز بوده و در کنار انجام کار در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی حرفه‌ای شرکت نمایم تا به وسع خود در کمک به هم‌نوعانم مفید واقع شوم وتمام این موفقیت‌ها را با دعای خیر مادرم و آموزه‌های ایشان به‌دست آورده‌ام.

لازم به ذکر است از دلایل معرفی وی به عنوان دانشجوی فداکار، می‌توان به مواردی چون حضور داوطلبانه در امدادرسانی به زلزله‌زدگان و انجام عملیات تخصصی جستجو و نجات در آوار و انتقال مصدومین، حضور داوطلبانه در عملیات جستجوی مفقودین حوادث دریایی، عملیات جستجو و نجات در حوادث محورهای مواصلاتی گیلان، اطفاء حریق شهری و ... اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha